Gå til innhold

Har dere spikret hovedturen for 2016?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Tur med lokalkjent i Haugesund området i begynnelsen av mai. Nord Trøndelag i slutten av juni . Og Rena og Hemsil på vei ned fra Trøndelag

 

Om du kjenner de rette lokalkjente så kan første turen din her bli veldig fin, andre turen også, og tredje, for den del. Høres ut som en bra sommer, dryhunter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok stort sett fiske i nærområdene med fiske både på fjell, vann, elv og i havet etter forholdene. Første turen er vell i slutten av april eller starten av mai tenker jeg så kommer elvefiske i slutten av mai så går det slag i slag til oktober håper jeg :)

Satser på et artsrikt år med mange flotte opplevelser både alene og i godt selskap. Har ikke planlagt noe hovedtur, tar det veldig etter forholdene og satser i år på flere langhelger igjennom hele sesongen enn 1 stor tur. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere i havn med planleggingen ? Da har jeg endelig fått klasket sammen en kjøreplan for sommeren.

I år skal jeg gjøre noe gøy. Jeg skal ta med kanoen i ei elv jeg har hatt lyst til å dra til i mange år. Jeg vet bare litt om området og jeg vet ikke helt hva som venter meg. Dette blir spennende. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har studert kartet og sett på satelittbilder. Så bærer det til Island i august. Det blir og spennede. Jeg har aldri vært på Island.

Jeg gleder meg til å se naturen og alle fenomenene der.

Jeg føler det som utrolig eksotisk når jeg skal padle ei elv jeg ikke kjenner og som jeg har hatt i søkelyset i så mange år.

Som jeg gleder meg.

Hehe, har allerede skrevet pakkeliste og meny med handleliste.

 

Spennende! Har lignende planer om å padle ei eksotisk elv, men jeg har padlet den en gang før også og det skal gjentas! Hvilket land/landsdel skal du til? Mon tro om vi skal til samme elva...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Har lignende planer om å padle ei eksotisk elv, men jeg har padlet den en gang før også og det skal gjentas! Hvilket land/landsdel skal du til? Mon tro om vi skal til samme elva...?

Det skal du ikke se bort i fra. Vi skal nord for Lindesnes.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

I mars er jeg invitert til sørvestlandet(?, husk at jeg er svensk) på sjøørrettur som jeg gleder meg veldig til.

 

Hopper på norskestrømmen og drar til Island i mai for å trenges med alle de man vanligvis trenges med langs elvene på østlandet her hjemme.

 

I sommer blir det mye Østlandet. Mer eller mindre et par ukers turné gjennom hele sulamitten.

 

Under starten av høsten så ligger en løs plan om en tur til Nordnorge for å fiske laks på tørt. 

 

Tørrsesongen blir avsluttet i hyggelig lag med harrnerder hos Lars på Rena Fiskecamp.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets hovedtur blir flyttet til høsten, og med fruen (og fluestang), tre uker på Fiji i oktober :-)

Må legge inn noen gode kort for fremtidige ego trips (har allerede planer for sommerferien 2017 ;-) )

Det blir en snau uke på Hardangervidda i august + kvelder og noen helger i nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en filmetur på Nordkalotten med J&FF, ni dager, ganske mye marsj.

Også blir det to eller tre andre lengre fjellturer med litt forskjellige folk.  

Mye nærfiske, både høyt og lavt. Sesongen her i traktene starter vanligvis tidlig i mai og varer til ca 10. oktober. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedturen legges til indre troms der vi kombinerer familietid og fiske, en fin kombo. Utover det blir det turer til Valdres, Rena, nordmarka, østmarka, romeriksåsen og mange andre plasser. Ja huff, så fælt det er å ha en fluefiskende friluftsinteressert kjæreste..

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det blir en ukes tur i nytt område for min del i år og det blir fra 10 juli til Gallivarre området nord i Sverige. .ellers blir det utforskning i ett nytt området i nærheten av hjemstedet. .blir også ett par langhelger som er spikret bla til Sorsele området nord i Sverige og i Vindelfjellene. ..gleder meg til årets sesong kommer igang

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg vel snart fiskbart i deler av marka i Oslotraktene, da blir det flere dags og helgeturer med venner rundt om der. Flere elver står på lista for kommende sesong, fikk virkelig øynene opp for elv på tampen av fjorårets sesong!

Magne av venna mine ler av meg, men i år har jeg planer om noen dagsturer til noen fjellvann et par timers kjøretur fra Oslo, jeg drar fra byen i soloppgang og er fremme ved vannet "mitt" i ti tiden på formiddagen og kan fiske til godt utpå ettermidddagen og er hjemme til leggetid. Vanligvis har vi reist dit på langhelg turer, og resten av følget flirer og himler med øya når jeg presenterer planen, men de kan jo bare bli igjen i byen og drikke kaffe latte og se hvor mye ørret de får på det!

Håper også jeg rekker en langhelg på Hardangervidda om været skulle slå til.

 

Familieferien bir på sjøen i båt i sommer så da blir det vel en del sjøørret fiske på kveldene.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Årets fiskeferie har vært spikret en god stund, den klassiske turen til barndomselva en langhelg rett etter St. Hans. Satser på at det er i full sving der oppe på fjellet da. 
Nå er kanskje "spikret" en sannhet med modifikasjoner. Jeg vet når jeg skal på fisketur, og hvem som blir med. Småbarnslivet innbyr ikke alltid til impulsive turer. Jeg vet også hvilket område som blir utgangspunktet mitt. Om forholdene ikke ligger til rette i fjellelva, føler jeg at jeg befinner meg midt i smørøyet for å utforske andre elver og vann i en eller annen retning, lavere eller høyere over havet. Da bør det være muligheter for å skremme en ørret eller to i løpet av fire-fem fiskedager.

Ellers blir det nok en dagstur eller tre dagstur lokalt, kanskje noen dagsturer litt mer regionalt, og kanskje jeg er så heldig å få lagt inn en korthelg også. Norges-ferien med familien håper jeg innbyr til noen dager teltliv hvor far kan bruke en og annen dagstime og noen kveldsstunder med vakende stor ørret rett utenfor teltduken. Gjerne i Lille Purkepytten oppe på fjellet der, eller ved elva. 

Utenlandsfiske har vært satt på hold noen år, men jeg har store planer om å returnere til Kola før 2020 en gang :) 

Nå er vi snart i gang - det gledes! 

Endret av Lasse A. Vangstein
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge helsa holder så blir det vel 3-4 uker i Finnmark først med fokus på Sjørøye og Laks, med noen avstikkere etter vanlig Røye og Ørret. Jobbe i 2 uker og så 10 dager til Island med 3 andre ivrige karer.

Blir vel fiske stort sett hver helg frem til det også , men noen kveldsturer innimellom.

joda, 2016 blir bra <<l

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...