Gå til innhold

SP 589-5 HJELP!


Olav K

Anbefalte innlegg

Hei

På en fisketur datt jeg på favoritt-stanga mi som lå i båten.

Stanga som knakk var en fem-delt Sage sp #5.

Den knakk i den delen som er nest etter håndtaket, altså del nr 2 nedenfra.

Sage har jo livstidsgaranti, men den gang ei. . .

De beklaget men det var kun topper å skaffe, selv om jeg hadde garantikort og alt skulle være i orden.

Andre deler laget de ikke lenger. Jeg kunne få en ZXL i stedet for SPen.

Derfor spør jeg: Er det noen andre der ute som har en knekt Sage SP 895-5 med en intakt nest nederste del som de kunne være interessert i å selge?

Anyone?

 

 

post-891-0-91494200-1458433626_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, leit å høre at du har hatt stangbrudd.

MEN, det kan da vitterlig ikke være sånn at man selger et produkt med livstidsgaranti for så å si at denne ikke gjelder.

Da har man solgt produktet med feil forutsetninger og antagelig tatt en høyere pris enn man ellers kunne gjort.

Dette hørtes virkelig ikke bra ut, og jeg ville ikke gitt meg på dette.

Mvh Truls

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det med liten skrift som vidt jeg vet alle med livstidsgaranti har. Her fra hjemmesida til Sage:

Sage reserves the right to determine whether to repair or replace any Sage Product covered by this warranty and the right to replace any discontinued models with comparable models when necessary. Colors and components may vary between original and replacement parts.

Lykke til i jakten på ny del. Er det et rett brudd og ikke splinter. kan la seg repare: http://www.rodbuilding.org/library/repair-oquinn.html

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, leit å høre at du har hatt stangbrudd.

MEN, det kan da vitterlig ikke være sånn at man selger et produkt med livstidsgaranti for så å si at denne ikke gjelder.

Da har man solgt produktet med feil forutsetninger og antagelig tatt en høyere pris enn man ellers kunne gjort.

Dette hørtes virkelig ikke bra ut, og jeg ville ikke gitt meg på dette.

Mvh Truls

"De beklaget men det var kun topper å skaffe, selv om jeg hadde garantikort og alt skulle være i orden.

Andre deler laget de ikke lenger."

 

Hva var med disse to setningene du ikke skjønte?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De beklaget men det var kun topper å skaffe, selv om jeg hadde garantikort og alt skulle være i orden.

Andre deler laget de ikke lenger."

 

Hva var med disse to setningene du ikke skjønte?

Hva mener du, hva er dette for et svar å komme med?

Om jeg kjøper et produkt med livstidsgaranti, så regner jeg med at den gjelder.

Er det så mange unntak, så er den ikke verd er skit...

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du, hva er dette for et svar å komme med?

Om jeg kjøper et produkt med livstidsgaranti, så regner jeg med at den gjelder.

Er det så mange unntak, så er den ikke verd er skit...

Er greit å nevne liten skrift vel.

Trur forøvrig EU har egne regler på "livstidsgaranti" og at det er maks 25 år. Mener å huske jeg blei fortalt dette engang når jeg kjøpte en Sage stang.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du, hva er dette for et svar å komme med?

Om jeg kjøper et produkt med livstidsgaranti, så regner jeg med at den gjelder.

Er det så mange unntak, så er den ikke verd er skit...

Enkelt! Sage sier de ikke lager denne modellen lengre, men kan tilby ei annen stang! De har da ikke sagt at livstidsgarantiden ikke lengre gjelder,, ser du dette i teksten??  ppcrazyeyes

Nå vet ikke jeg når SP modellene ble produsert og hvor mange garantisaker de får inn på nettopp denne stanga, men alle skjønner vel en eller annen gang går man "tom" for deler og må kompensere med alternativer. Stort sett går toppdelene først etter mitt skjønn så dette ligger de vel med større kvanta på lager...

Uansett kjedelig med stangbrudd Olav  hhhandjob

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg med en ny stang på garantien, men ikke SP.

Men jeg trodde ærlig talt at når jeg for en 5-6 år siden klarte å finne en ny SP stang i USA på ebay, at livstidsgarantien som det har stått skrevet mye om på forumet her gjaldt "hele" stanga.:-)

Jeg har fisket med div Sp stenger siden begynnelsen på 90-tallet og denne fem-delte liker jeg veldig godt, det er derfor jeg spør.

Det kan jo kanskje finnes en som er i samme situasjon som meg.

Bedre med èn brukbar stang enn to knekte tenkte jeg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav K.

Er det noen som helst mulighet for at du ikke kan prøve å

reparere denne skaden?

Selfølgelig på tross av den aldri vil bli den samme,men tross alt,den har vært

din følgevenn gjennom tidene.

Kan det være verdt et forsøk synes du,eller er den så til de grader skadet at det

ikke finnes muligheter for det?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd ZXL men SPen er knall etter min mening.

Jeg valgte å ikke ta imot en ZXL men fikk meg en annen type (switch) stang fra Sage pga snill forhandler.

Å reparere var vanskelig fordi forhandleren saget av holkene, noe som er helt vanlig ved garantisaker.

Jeg har brukt sp så mye (389-5. 490-2, 589-5, 596-3 og 896-2)og prøvd så mye andre stenger at jeg ønsket heller å finne en ny fem-delt SP.

Fikk etter en stund  kjøpt meg en sp 690-2 her på forumet. Superstang!

Jeg har også kjøpt meg en ny SP 589-5 fra USA , men sitter da med en masse "reservedeler" til den.

Håpet var at det hvis noen hadde vært uheldig slik som jeg, så er det bedre med en hel stang en to knekte.

Har ellers fått et tips om at David Norwich (GB) som er pensjonert, og som ruller stenger selv, kanskje kan lage en del.

Det er kanskje det det ender med. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...