Gå til innhold

Bærumsmarka - Fra bil til sykkel/ fots


oeyvind

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har flyttet til Bærum og har min første sesong i ny mark foran meg. Etter å ha brukt litt tid med diverse karttjenester har jeg ennå ikke funnet ut hvor jeg skal starte turen - altså parkere bilen og ta beina eller sykkelen fatt. Hvor er det gunstigst å starte om man skal til for eksempel Triungsvann? Ser også det ligger en "rekke" med forholdsvis store vann et godt stykke østover - Aurevann, Småvann, Byvatnet osv. Er det ok å kjøre innover på Byveien?

 

Er det noen som kan bidra med tips uten å røpe sine innerste hemmeligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har OFA-boka. Har ikke lest den fra perm til perm, men det er vel primært omtale av vann? Tenkte først og fremst på hvor det er gunstig å sette fra seg bilen og sykle/ gå innover i marka. Er ikke mye av skogsområdene rundt Bærum utenfor OFA-land? Tenker på området rundt Tanum for eksempel.

Men takk i alle fall!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme til Triungsvann tror jeg den korteste veien er fra parkeringsplassen på Fossum, ved idrettsbanen ved Ankerveien.

Mot Småvann / Byvann / Trehørningen ligger den innerste parkeringen ved By-krysset, der bussen snur. Tror det er "kun kjøring til eiendommene" videre innover Byveien. Du kan teoretisk kjøre til Jordbærhaugen, men det er ingen steder å parkere innover der, ihvertfall ikke lovlig.

Lykke til i nytt terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Sognsvann som gjelder? Hehe det var i alle fall det før i følge Dagsnytt for noen år siden.

 

:)  En morsom flashback, men jeg husker faktisk at mens jeg var student i Oslo/på universitetet i 6 år, så fisket jeg noen år på våren i vann som Øyungen og slik under vulgata'n  :) Fryktelig moro, og jeg husker vi røska oss vekk fra erstatningsrett og Falkangers Forvaltningsrett  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...