Gå til innhold

Fluefisketur, ørret, Vinter 16/17


Viktor Storelv

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vinteren her oppe i nord er lang... Enda er vi i allefall 2 mnd unna tørrflue-fiske... For å korte ned på vinteren så Leker jeg med tanken på å reise utenlands for å fiske ørret.

Så vinteren 2016/2017 drømme jeg om fluefisketur. Er det noen som har vært på tur mens vinteren står på som værst her i dette vinterlandet? Har dere tips ombhvor man kan dra? Har sett litt på Patagonia:) men en slik tur fordrer at jeg har en gjeng å reise sammen med.

En høsttur innafor europas grenser kan også være aktuellt, gjerne oktober/november :)

Trenger litt feedback fra dere, da jeg vet at det er mye kunnskap og erfaring her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørret vinter betyr New Zealand. Sykt langt da ! Men syke elver, stor fisk og fantastisk natur.

Høst kan man jo klare å få med seg fiske i USA , flere steder der borte fisker godt langt uti oktober. Er du klar for gytefisk så kan elvene rundt de store innsjøene der borte by på sykt fiske langt uti november, men for meg litt i grenseland moralskt.

Men drit i Ørret og dra heller på tropisk fiske etter Bonefish, sol i ansikt og sand mellom tærne er ikke feil. Fisken er utfordende nok og du slipper å kjøpe masse nytt utstyr ! Masse plasser man ikke trenger guide og sånt tull heller

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lars p over her i muligheter. sitter å tenker på dette hele tiden selv også :) 
Skal du forlenge sesongen litt så annbefaller jeg gjerne Bosnia. Sær harr og ørret, pittesmå døgnfluer, kulinarisk og historisk er det i samme slengen. 
Ikke så kostbart heller. En sterk trang til å reise ned dit igjen for en sum som ikke spiser opp lommeboka eller gjør at du sitter igjen med illsint kjerring :):)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. Det havnet rett i fanget mitt den turen jeg var nedover. En fyr som er kompis av Stokkebekken som heter Zeljlko Babic. 
Det var Stokkebekk som ordnet alt den gang. 
Trur han driver med litt småguiding enda ha Babic, eller ihverfall kan komme med experttips, sykt trivelig fyr ihvertfall. 
Han spurte om noen bilder til sin hjemmeside  back then, mulig den er oppe å går enda, vet ikke.
Fiskekompis Marius har vært flere turer til Slovenia, som er litt samme greia, han er sikkert behjelpelig hvis du spør :) 
Det ligger en tråd langt tilbake i min fisketur trur jeg om turen vår ned dit. 
Uansett så var det så sykt fin tur som passet perfekt med sluttsesong her hjemme. 
Man reiser litt tilbake i tid både tempraturmessig og historisk i samme slengen. 
Andre Brun har jo også vært nedover der flere ganger. Trur nok han har vært der på tidlig fiske , men kontakter og info er jo det samme vil jeg tru :) :)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips fra kara her. Og jeg støtter Robban veldig på Bosnia-tipset. Et annen veldig kortreist tidligfiske er Sør-Sverige. Jeg skal forresten dit nå om ikke så lenge. Her kan du både fiske vill ørret, men også regnbueørret, som er veldig moro, når det er god kvalitet på fisket. Den kan være sær som bare det, om det er rette plassen  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...