Gå til innhold

Fluesnøre til Hardy Ultralite 3000 CADD


Goregothic

Anbefalte innlegg

Jeg brukte Presentation mye i fjor, også i stille vann.  Kan ikke si at jeg kastet merkbart kortere en med andre snører (bl a Loop Evotec 100) særlig når du står utvadet et stykke.  Syntes Presentation var genialt under de aller fleste forhold med kl 3 og 4.  Imidlertid, på fjellet ovenfor skoggrensen, med god plass til mye snøre i luften ville jeg valgt et annet snøre med lengre klump, men da også ei stang kl 5!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som så jeg også, at en lengere klump må være med de plassene hvor man har plass. Men har enda til gode å være på fjellet, og ha plass til god og lang baksleng... Enten er det kratt, stein, fjell, busker, skråninger, osvosv... Er kanonfornøyd med min rio dart som har kort klump den også. Passer utmerket til 98% av fisket mitt!:) se fååå gangene jeg har hatt plass til noen meter lengere klump og mere snøre ute, har jeg egentlig ikke savnet det :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har også 5'er stang, og benytter som regel denne på fjellet. Jeg kjøpte meg imidlertid for første gang ei 3'er stang i fjor, og var misfornøyd med snella jeg kjøpte samtidig (Scierra TX1)ettersom jeg ikke fikk til å kjøre kg's fisk uten den vanlige bremsefunksjonen jeg er vant med fra den gode gamle Loop snella på 5'er stanga (mye mulig jeg knota det til unødvendig mye sjøl også). Forsøker meg derfor nå med Ultralite'n!

 

Når de gjelder stille fjellvann og 3'er vs. 5'er så fisker jeg ofte i vann der jeg kommer til med 3'er stanga, og har således ikke hatt problem med å presentere flua etter at jeg bytta til Evolosnøret, men tenkte jeg skulle prøve noe nytt, og Presentation har jo enda kortere klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt langt unna da, siden presentation har veldig kort klump. Og stille vann på fjellet for meg er ofte litt lengre kast en 10-12 meter

I tillegg har den veldig tynn runningline som gjør at den vingler veldig ved overheng (synes nå jeg da). SA SBT er min favoritt når jeg har liten plass...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...