Gå til innhold

Erstatte SA Stillwater int - Fast Intermediate eller Slow?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jegt har fisket i sjøen med samme line siden 2008: SA Stillwater Intermediate. Samme lina i 8 sesonger.

Jeg kødder ikke - den har holdt VELDIG bra. I mellomtiden har jeg skifta ferskvannsliner neste hvert år...

 

Men NÅ er den over middagshøyden.

 

Jeg vil ha en ny intermediate-line og liker veldig godt Ridge-linene fra Airflo. MEN - skal jeg kjøpe fast intermediate eller slow intermediate?

Jeg vet ikke hvor raskt SA Stillwater synker - men jeg liker den godt.

Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superfiskern

Ser du bor i Oslo og fisker antagelig for det meste rundt her. Gå for IM SLOW. Det funker best her.

Bor du derimot Nordover kan det være en fordel med raskere synk. Som sagt kommer det an

på hvor du fisker. Jeg har begge deler :-) Guideline costal er ei jævla bra IM-line

Endret av Superfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg vanvittig mye erfaring fra sjøfiske, men det blir jo en tur i ny og ne. Hvis jeg bare skulle hatt en line til dette fisket, ville det blitt fast int. Det er veldig få situasjoner jeg synes det synker for fort. Når du i tillegg har et flytesnøre, hadde det gjort valget mitt lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. Jeg vet akkurat hva jeg vi ha - en line som er mest mulig lik "gamle" stillwater i synkegrad.

Hvis det er Fast, så kjøper jeg det.  Det er den jeg har fisket med både her i Oslofjorden og nordover, vestover, østover og sørover i dette og andre land.

 

Det fine med Ariflo-lina er at den er nesten billig nok til å kjøpe begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde som trådstarter har gjort her, og stilt samme spørsmålet selv når jeg kom i samme situasjon i fjor høst.

Har selv brukt (opp) 2 SA Stlliwater liner #6 primært brukt i sjø.  De hadde nok holdt enda hadde jeg vært litt snillere med de (brukt svært mye). Den første lina trodde jeg var nærmest uslitelig og brukte den så mange sesonger at jeg kom ut av tellinga. Helt til den fikk et selvforskyldt hakk som etterhvert ble verre og ikke lengre var til å leve med. Kjøpte nytt og gjentok kunststykket med denne  >:(

Så ble det snakket så mye pent Ridge clear linene og jeg erstattet Stillwater med et slikt i slow int. Samtidig kjøpte jeg SA GPX HOVER #6, og synes vel at de to nevnte liner ikke overlapper som tiltenkt og blir for like når det kommer til synkehastighet. Hadde jeg valgt igjen etter erfaring ville jeg valgt fast int.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...