Gå til innhold

Studs til Patagonia Ultralight?


Flunes

Anbefalte innlegg

Har brukt 2st set med Patagonias studs siste året. Funker som bare den når dem er nye. Men blir slitt ganske fort. Jeg er litt tung og går mye når jeg er på tur. Mister ofte studsa som er fram på skoene. Men vet at Truls her på forumet kjøpte noen andre studs som koster brøkdelen av Patagonias. Kan vare verdt og sjekke.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! Jeg bruker koldkutters.

Kjøpte en pose med 250, og betalte vel 200-250 kroner for de til sammen...

Har brukt de en del nå, og de gir godt grep en god stund, men ved hard bruk, mye gåing og asfalt så blir de en del raskere slitt enn en del andre studs.

Bruker en standard bitsholder på drillen, og skrur de inn, skruen passer rett i bitsholderen.

Og med den prisen, så er det greit å skifte ut fra tid til annen.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips og kommentarer folkens <<l .

Truls: Hvilken lengde bruker du av koldkutters? Bestilte du fra samme sted som Knut linket til over, eller er de å få kjøpt her til lands?

 

Er på høy tid å få skikkelig grep på disse gummisålene nå, så om det er lang leveringstid så kjøper jeg nok her på berget først og fremst.

 

Hvor mange studs bruker dere per sko?

Endret av Flunes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra ebay, men meget mulig det var samme sted som er linket til allikevel.

De kan trygt bestilles. Om du sender meg en pm så kan jeg legge noen i posten til deg.

12-13 stk pr sko

Mvh Truls

Endret av Truls H. Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra ebay, men meget mulig det var samme sted som er linket til allikevel.

De kan trygt bestilles. Om du sender meg en pm så kan jeg legge noen i posten til deg.

12-13 stk pr sko

Mvh Truls

Det var snilt av deg Truls. Tar gjerne imot tilbudet og sender deg en pm. Du har sikkert fluer til ditt fiske, men kan gjerne gjøre en byttehandel med egenproduserte fluer om du ønsker. Sender du meg en pm om hva du kunne tenke deg så tar vi det derfra.

 

Lounes

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! Jeg bruker koldkutters.

Kjøpte en pose med 250, og betalte vel 200-250 kroner for de til sammen...

Har brukt de en del nå, og de gir godt grep en god stund, men ved hard bruk, mye gåing og asfalt så blir de en del raskere slitt enn en del andre studs.

Bruker en standard bitsholder på drillen, og skrur de inn, skruen passer rett i bitsholderen.

Og med den prisen, så er det greit å skifte ut fra tid til annen.

Hvilken lengde passer til disse skoa? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden ser ut til å ha utspilt sin rolle og alle er fornøyde sniklåner jeg den til et generelt studbasert spørsmål.

 

Ser at en del folk snakker varmt om å skru studs inn i filtsåler som i utgangspunktet ikke er laget for studs. Noen som har erfaring med dette? Min første bekymring er at studsa ikke sitter skikkelig eller at de gnager i stykker sålen og til slutt faller ut. Ubegrunnet frykt? Hva med når tiden er inne for å bytte studs(i følge tråden her blir de jo slitt og ubrukelige etter en gitt kilometerstand), må man skru inn de nye studsa på en ny plass på sålen? Ser for meg at det til slutt ikke er mye såle igjen. Som dere sikkert forstår så er jeg jævlig gira på studs under skoa, men en eu-kontroll av bilen skrinla alle fiskerelaterte oppgraderinger i sesongoppkjøringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen problemer med de skoene med filtsåle jeg har skrudd studs i.

Bytter litt plassering etter et par skifter. Sliter ut skoene fortere enn det blir noe problem med hvor man skal skru de neste gang.

Kunne ikke tenke meg å være uten studs. Har sklidd og slått hodet alvorlig nok en gang. Det holder, og skulle gjerne vært unngått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...