Gå til innhold
  • 0

Tilbakemelding på flue?


Rasmus

Spørsmål

11 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Fin den! Jeg ville bundet den på en litt kortere krok, hatt bittelitt mer fyldig kropp, og kraftigere cdc- flottør for bedre flyteevne. Men flua di fisker nok fint som den er! Synker den etter et par flyt, så gjør ikke det noe. Fisker bra som buzzer også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for nyttige tilbakemeldinger! Jeg sliter veldig med å få fluene til å flyte. Har byttet ut haremasken med CDC, men til ingen nytte. Fluene synker som stein. Noen som vet hva jeg gjør feil? Er det lengden på kroken som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for nyttige tilbakemeldinger! Jeg sliter veldig med å få fluene til å flyte. Har byttet ut haremasken med CDC, men til ingen nytte. Fluene synker som stein. Noen som vet hva jeg gjør feil? Er det lengden på kroken som gjør det?

 

Som alle sammen sier, litt mer cdc og bind den bittelitt løsere over thorax. Minst like viktig er vel at den får seg en runde med dry dip eller noe lignende :)

 

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Tusen takk! Litt løsere over thorax funket som en drøm. Nå flyter fluene både i stuen og i skauen. Ble ingen fisk i dag, men mistenker at fluene var litt store (krok 14 og 16). Får binde opp noen i krok 18 og prøve igjen i morgen.

Endret av Rasmus
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg vil ikke si at fluene er for store, særlig tidlig i sesongen kan fjærmyggen være stor, har ofte noen opp i str 12. Bind gjerne på kurvet krok, for eksempel TMC 2488 og 2487. Mener å ha lest en plass at når fjærmyggen klekker så er den litt krummet. Andre kan nok mer om dette enn meg, det får stå sin prøve.

Bind også gjerne opp noen med en liten dusk av for eksempel antron i krokbøyen, det skal illudere nymfeskallet som den kravler seg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...