Gå til innhold

Villmarksmessa 2016


Skjeggulf

Anbefalte innlegg

Var en snartur innom på lørdag, makan til trøtte saker. sssleepy  Burde døpe om messa til jakt og fritid messa.

Meg bekjent var det svært få fislerelaterte utstillere denne gangen. 

Det kan nevnes at Biltema hadde stand i år hhhandjob

Flere som er like entusiastiske som meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur innom på lørdag, makan til trøtte saker. sssleepy  Burde døpe om messa til jakt og fritid messa.

Meg bekjent var det svært få fislerelaterte utstillere denne gangen. 

Det kan nevnes at Biltema hadde stand i år hhhandjob

Flere som er like entusiastiske som meg?

Fra en fluefiskers ståsted så har du absolutt et poeng.

Det er ikke helt sikkert at jeg gidder å dra på denne messa år etter år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kun har interesse for fluefiskeutstyr, så er nok Gero-messa i skedsmohallen vel så interessant.

Personlig har jeg en viss interesse for turutstyr/klær generelt, og brukte mer penger på slikt enn fiskeutstyr på messa i år.

Vil da tro fluefiskere flest har litt interesse for ting som telt, soveposer, liggeunderlag osv, også ?

Isåfall var det endel gode tilbud på den store standen til Oslo Sportslager.

Mange driver forøvrig både med jakt & fiske, og de får jo i pose og sekk :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kun har interesse for fluefiskeutstyr, så er nok Gero-messa i skedsmohallen vel så interessant.

Personlig har jeg en viss interesse for turutstyr/klær generelt, og brukte mer penger på slikt enn fiskeutstyr på messa i år.

Vil da tro fluefiskere flest har litt interesse for ting som telt, soveposer, liggeunderlag osv, også ?

Isåfall var det endel gode tilbud på den store standen til Oslo Sportslager.

Mange driver forøvrig både med jakt & fiske, og de får jo i pose og sekk :-)

Poenget mitt var egentlig det at man ser flere og flere innen fiske som faller fra på denne messa og fordelingen jakt/friluft, kontra fiske er temmelig skjevfordelt.

Dette er det kanskje flere grunner til, hva vet jeg.

Når det gjelder Gero-messa håper jeg den er kommet for å bli, kanskje den til og med klarer å vokse seg noe større <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører da bil helt bort til elva, og ligger på hytte eller hotell?? Ærlig talt.

Joda, men så har du disse drittelvene som utelukker alt dette, da . . .

Jeg leste i Villmarksliv en gang på 80-tallet at desto lenger bort fra slike fasiliteter man kom, desto større var sjansene for godt fiske.

Hvis dette er tilfellet, så må pokker meg flere se seg sitt ansvar bevisst i detta pottitlandet, og se å få satt ut noe stor villfisk i vei, hytte og hotellnære elver, også !

Skulle ikke være nødvendig å be om i "verdens rikeste land", men slik har det altså blitt ;-)

Endret av Lars Ninive
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är ju alltid en del trevligt folk att träffa på mässan. Men hade vart kul att se till exempel FFE, Danielsson osv. Det går ganska många vapen per flugspö på mässan nu. Har svårt att tro att det går så många jägare per flugfiskare?

 

Hvorfor det? Se på hvor mange medlemmer Norges Jeger og fisk organiserer. Hvor stor andel av disse tror du er fiskere kontra jegere? Og hvor stor andel tror du gruppen fluefiskere utgjør av denne massen? Tror nok du blir overrasket over hvilken "særdeles eksklusiv" gruppe friluftsfolk du tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygges det ikke over en lav sko, bofasiliteter langs Hunnselva for tida Lars?

Joda, her er det overkommelig å komme seg til elva, og slik er det mange steder på østlandet.

Men nordover i landet finnes det flere elver og vann hvor man kan risikere å måtte gå i timesvis, og sånn kan vi ikke ha det i 2016!

Nå må disse samene se å lage skikkelige veier, fremfor disse atv-løypene sine, slik at folk kommer seg ut i naturen!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Se på hvor mange medlemmer Norges Jeger og fisk organiserer. Hvor stor andel av disse tror du er fiskere kontra jegere? Og hvor stor andel tror du gruppen fluefiskere utgjør av denne massen? Tror nok du blir overrasket over hvilken "særdeles eksklusiv" gruppe friluftsfolk du tilhører.

Jag har inga tal så skall inte uttala mig om det. Känner ca lika många jägare som flugfiskare och desto fler spinfiskare. Men hade vart kul att se tal. :) Har du några?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men så har du disse drittelvene som utelukker alt dette, da . . .

Jeg leste i Villmarksliv en gang på 80-tallet at desto lenger bort fra slike fasiliteter man kom, desto større var sjansene for godt fiske.

Dette her er jo sludder og pølsevev. Hvorfor i huleste skulle de bygge hotell ved de dårligste elvene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intresant läsning från NJFF. Så få är vi nog inte totalt sätt men antagligen mindre än 15% kan jag tänka mig.

 

Ingen land kan vise til så stor sportsfiskerandel i befolkningen som i Norge

• 1,7 millioner nordmenn over 15 år fisker en eller flere ganger per år

• Ca 500.000 fisker mer enn 10 ganger pr år

• Kjønnsfordelingen er ♂65/35♀ blant alle som fisker

• Andelen som fisker har vært fallende de siste åra. Særlig er fallet stort blant de yngste.

• Deltakelsen i fisket er størst i bygder og mindre tettsteder

• Folk i Nord Norge og Trøndelag fisker mest

 

http://www.njff.no/fiske/PublishingImages/Sider/Sportsfiskets-%C3%A5r/Fakta%20om%20sportsfiske.pdf

 

Från statistisk sentralbyrå.

 

Flere på småviltjakt

 

143 000 personer deltok på jakt i løpet av jaktåret 2014/2015

Allt som allt borde ju grundlaget för firmorna som säljer fiskeprylar var stort.

Även om flugfiske inte är någon stor del av det. :)

Endret av Olof Lilja
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...