Gå til innhold

Kjøp og salg åpnet for vanlige medlemmer


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Kjøp- og salgdelen på forumet er nå åpnet for alle, i alle fall som en prøveordning. De som ikke er medlemmer kan ikke sende PM, så her må man løse slik kommunikasjon på andre måter (tlf, mail). Happy selling & buying!

 

Eirik

Er det andre deler av forumet som også ettehvert kan falle inn under denne ordningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig enhver del av forumet som medlemmer eventuellt ber om.

Enten så er du medlem av forumet eller så er du ikke.

Vet ikke helt hva du mener. Forumet er for foreningens medlemmer. Det er forskjellige grupper på forumet, og kun medlemmer av foreningen kan bruker forumet aktivt, alle andre kan kun lese. Foruten kjøp- og salgsidene nå som gir medlemmer av foreningen en merverdi med å åpne for alle, også de som ikke er medlemmer. Det er vel ingen andre steder som gir foreningens medlemmer noe positivt ved å åpne for alle andre.

 

Eirik

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du mener. Forumet er for foreningens medlemmer. Det er forskjellige grupper på forumet, og kun medlemmer av foreningen kan bruker forumet aktivt, alle andre kan kun lese. Foruten kjøp- og salgsidene nå som gir medlemmer av foreningen en merverdi med å åpne for alle, også de som ikke er medlemmer. Det er vel ingen andre steder som gir foreningens medlemmer noe positivt ved å åpne for alle andre.

 

Eirik

Hvorfor skulle ikke alle andre deler av forumet også gi en merverdi ved å være åpen for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svært lite konstruktivt Syvertsen. Vi bruker mye fritid på å få FFS bedre. Å poste innlegg av den typen som du har gjort her tar svært lite tid. Men det resulterer i veldig lite motivasjon. Prøv heller å bidra på en positivt måte.

 

"Kjøp og salg" er en ubetydelig del av FFS uten særlig verdi. Men for de av medlemmene som ønsker å selge eller kjøpe vil det naturligvis være mer å hente ved at akkurat denne delen av forumet er åpen for alle.

  • Lik 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange meninger ute og går, og enkelte ting (som dette) så vil det være noen med meninger i begge leire. Noen vil ha fritt frem i salg, andre ikke.

Så beslutningen blir uansett hva som gjøres, feil for noen...

Ikke enkelt, å blidgjøre alle da. Faktisk umulig. 

 

Burde vi ikke la slike beslutninger være opp til de som har tatt på seg ansvaret for å drifte siden?

Jeg synes i hvert fall det.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke enkelt, å blidgjøre alle da. Faktisk umulig. 

 

Burde vi ikke la slike beslutninger være opp til de som har tatt på seg ansvaret for å drifte siden?

Jeg synes i hvert fall det.

Det er viktig at medlemmene sier ifra hva de mener. Det mener jeg et knippe har gjort i dette tilfellet og da ble det slik. Dette er jo en organisasjon bygget på demokratiske prinsipper. 

 

Jeg håper vi fortsatt får innspill, men at vi forholder oss ryddig.

 

I 2017 skal det være årsmøte. Da skal vi nok bruke mye av årsmøtet på forums regler, etikette og kjøreregler tenker jeg. Men det har blitt ganske bra.

 

Vi må ikke glemme hvordan det var her og dagens løsning er helt uten reklame, sponsing og kobling. 

 

Men det er som Truls sier; vi klarer ikke å blidgjøre alle. 

 

Edit: jeg er personlig imot at de som ikke er medlemmer får gå inn på kjøp og salg - men det er fullstendig irrelevant  :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke alle andre deler av forumet også gi en merverdi ved å være åpen for alle?

 

Du må gjerne komme med forslag til et eller annet i stedet for å spørre om ting. Hvilke deler synes du ikke-betalende medlemmer burde få tilgang til? Hvilke deler skal vi som er medlemmer betale for at andre som ikke betaler skal bruke? Hvorfor kjøper ikke du en Tesla Model S som jeg kan bruke fritt? Det lurer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne komme med forslag til et eller annet i stedet for å spørre om ting. Hvilke deler synes du ikke-betalende medlemmer burde få tilgang til? Hvilke deler skal vi som er medlemmer betale for at andre som ikke betaler skal bruke? Hvorfor kjøper ikke du en Tesla Model S som jeg kan bruke fritt? Det lurer jeg på.

Hei Eirik.

Nå har dere bestemt at kjøp og salg tråden er åpnet for ikke medlemmer også.

Jeg er enig med Truls at denne beslutningen får være opp til dere.

Og den respekterer jeg.

Jeg er derimot uenig i beslutningen.

Det er ikke noe vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette har blitt løst på en fin måte.

 

Bruker ikke kjøp-salg delen så mye selv men syns allikevel det er smart for en markedsplass og ikke begrense sitt nedslagsfelt.

 

Diskusjonsforum delen er ikke like avhengig av dette og forhåpentlig forbedret ved å kun være tilgjengelig for de som er interessert nok til å betale

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik.

Nå har dere bestemt at kjøp og salg tråden er åpnet for ikke medlemmer også.

Jeg er enig med Truls at denne beslutningen får være opp til dere.

Og den respekterer jeg.

Jeg er derimot uenig i beslutningen.

Det er ikke noe vanskeligere enn det.

 

Da hadde nok det beste vært at du sa det i stedet for å komme med rare spørsmål. Om dette kommer til å være åpent for bestandig er ikke sikkert.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det faktum at man kan spare tusenvis av kroner på å kjøpe utstyr på forumet, samt med et klikk ha en god målgruppe ved et evnt salg en glimrende motivator for å melde seg inn i forumet? Det plager ikke meg verken den ene eller andre veien, men det virker litt snodig at man åpner den delen av forumet for alle når det er et glimrende verktøy for å tegne flere medlemmer. Det ville også øke sikkerheten ved kjøp og salg hvis det var kun for betalende medlemmer, med de nye reglene som gjelder.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skaper et åpent forum for salg og kjøp større aktivitet enn om forumet kun var for medlemmer.

Men det store spørsmålet er hvor mye som kan være åpent for alle (hvis noe i det hele tatt) før Fluefiskesiden må legges ned på grunn av manglende finansiering fra dagens betalende medlemmer?

Endret av Tore Bruun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det faktum at man kan spare tusenvis av kroner på å kjøpe utstyr på forumet, samt med et klikk ha en god målgruppe ved et evnt salg en glimrende motivator for å melde seg inn i forumet? Det plager ikke meg verken den ene eller andre veien, men det virker litt snodig at man åpner den delen av forumet for alle når det er et glimrende verktøy for å tegne flere medlemmer. Det ville også øke sikkerheten ved kjøp og salg hvis det var kun for betalende medlemmer, med de nye reglene som gjelder.

Jeg for min del synes dette var meget godt skrevet :) 

Som betalende medlem plager det meg faktisk litt at salgstråder(fritt for alle) "kan" være  det første jeg ser når jeg logger meg på. 

Nå må jo ikke dette missforståes på død og liv, av noen, som det gjerne gjøres. Bare en mening fra meg.

Fortsatt en vei å gå , men jeg mener vi er i riktig retning. Ting tar tid, og om forumet har en fremtid vil vise seg. 

At en eventuelt fremgang skal gagne "ikke medlemmer" er jeg faktisk ikke enig i .

Personlig ville jeg ikke ønsket at det var slik som det er nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange betalende medlemmer har FFS nå ? 150? 200 ? 
Hvor mange betalende medlemmer har FFS ambisjoner om å oppnå med tiden? Hva er realistisk? 400? 800 ?

Med åpent kjøp og salg forum får man plutselig en målgruppe på flere tusen. 

Med en brukergruppe på 400 stk tror jeg man sjeldent får muligheten til å spare seg tusenvis av kroner ved å handle på forumet, ikke tror jeg heller at noen vil registrere seg som medlem for å kjøpe seg den ene stanga de så på forumet. Jeg tror faktisk ikke at ikke-medlemmer vil gå innom for å titte i det hele tatt. 

Innenfor temaet "kjøp og salg" vil det ikke være noe fremgang som kan gagne medlemmer, eller ikke-medlemmer dersom brukergruppa skal være 400 stk. 

Nesten samtlige av de jeg kjenner som driver fluefiske er inne på sidene her og følger med på kjøp-og-salg. Disse er innom flere ganger i uka og titter. Alle disse er potensielle kunder, som ikke har interesser for resten av forumet. De verken leser eller skriver poster på andre deler av forumet. Denne brukermassen er trolig enorm, og svært verdifull. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret i foreningen kan jo ta en liten "touch" på dette om en bitteliten stund. Jeg vet flere av oss egentlig ikke synes noe om å åpne for ikke-medlemmer i det hele tatt, så det kan godt hende vi kaller det en tøysete beslutning og at vi skrur tilbake igjen! Alt er jo uansett medlemsstyrt til syvende og sist, og kan også være en sak for generalforsamling/årsmøte/kaklefest eller hva det nå heter. Evt en kjapp poll.

 

Eirik

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...