Gå til innhold

Prøve ut nye materialer


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Driver og binder opp masse fluer til Mexico . Har prøvd og driver og prøver uten mange nye spennende ting som ikke er beregnet på fluebinding som liquid Fusion  og E6000 lim. UV lim skal jeg også bruke. Bestilt klar color dip som er det samme som plasti dip og som brukes til lakke over biler osv. T-skjorte maling har jeg prøvd og vil bruke mer. Kveldens første overraskelse fikk jeg jeg når jeg prøvde å binde en crease flue.Uansett hvilke superlim jeg brukte ville det ikke bite på den 2 mm skumplata, som er kroppen , helt til jeg brukte Biltemas superlim med activator. Tegnet mønstre på med tusj for fluebinding og gav et topplag med softex. Da løste tusj farven seg opp. så i ettertid blir det color dip som blir erstatningen her. Noe andre som har erfaring med utradisjonelle materialer som vil dele de?

post-5335-0-11687300-1461404655_thumb.jpg

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurer på om man ikke kunne fått til mange spennende fluevarianter ved bruk av silke og fortynnet epoxy, slik vi gjør med stangbyggingen.

Bruker man en farget silketråd og lakker med epoxy, kan man få mange spennende transparente fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-5335-0-75728000-1462221104_thumb.jpgDet hørtes ikke dumt ut. Driver  fortsatt og eksprimenterer. Mener jeg har funnet løsningen på Charlie airhead. Har bundet en Marks Sardina  litt annerledes enn normalt. I morgen må jeg kjøpe gsp bindetråd. Den vanlige blir ikke sterk nok.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifmarks sardina.JPGDet hørtes ikke dumt ut. Driver  fortsatt og eksprimenterer. Mener jeg har funnet løsningen på Charlie airhead. Har bundet en Marks Sardina  litt annerledes enn normalt. I morgen må jeg kjøpe gsp bindetråd. Den vanlige blir ikke sterk nok.

 

Mistenker at disse skal få kjørt seg skikkelig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...