Gå til innhold

Et bittert frieri...


Anbefalte innlegg

Ja jeg skjønner heller ikke helt hva disse har hjulpet oss med den dagen de går tom for penger.

Plassene er eksponert/markedsført etter beste evne både innenlands og etter deres utsagn også utenlands.

Prisene har økt og har det egentlig skjedd noe posetivt? Det blir nok helst oss som "forbrukere" som sitter igjen med lang nese.

Jeg vet om plasser hvor disse aktørene har prøvd seg hvor det hadde blitt en katastrofe for område om de hadde fått gjennomslag.

De går jo tom for penger på et tidspunkt ser det ut som så ja...

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket det heller ikke som at Hooked skulle legge sluken på hylla. For meg blir det som flere andre sier litt tveegget. Jeg skulle ønske fiskekort kostet 50,- og alle små lureelvene forble bortgjemte perler. Samtidig virker det som engasjementet til Bernt er genuint og innsatsen er deretter. Det blir unaturlig for meg å glede meg over at de mislykkes, selv om jeg ikke støtter tankegodset.

 

Etter hele den seansen i fjor, hvor Hemsedalstrollet kom til overflaten, blir det dessverre litt prinsippsak å ikke støtte Hooked pga. samarbeidsprosjektet. For den fremferden til gutta krutt oppe i slalombakken var langt i fra gangbar, uavhengig av ståa i elva, hva som har skjedd og ikke skjedd. 

 

EDIT: Her må jeg bare arrestere meg selv før noen andre gjør det. Det var vel mer en person og ikke gjeng med gutter som viste talentløs fremferd. Skal ikke insinuere at det er flere som ikke kan oppføre seg.

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk kjenner fordelingen av disse millionene mellom ØR, fishspot og hooked? Og hva er deres rolle i dette trekløveret?

Jeg skal ikke ta på meg en rolle som hookeds store beskytter her, for det har jeg hverken grunn eller ork til. Men jeg tror samtidig at det er greit å puste med magen og tenke seg om før bestemmer seg for hvem som evt. skal lynsjes. Hvem gjør hva, og hvem er badguys'a oppi det hele.

Slik jeg har oppfattet det, spesielt i tiden før dette samarbeidet kom på plass, jobbet hooked.no med å rekruttere nye fiskere og spre fiskeglede gjennom forskjellige angrepsvinkler. Alt fra meite til fluefiske. Selv om mange, meg selv inkludert, hater at det er flere fiskere i verden bortsett fra seg selv og fiskekompisen er ikke dette noe jeg synes de fortjener tyn eller kritikk for. At noen forsøker å dele det de liker med andre er vel helt naturlig, og innafor etter min mening.

Etter dette samarbeidet kom på plass kan man jo begynne tenke i de baner at hooked må stå til ansvar for de samme synder som ØR og fishspot. For det er disse aktørene og det de driver med som jeg opplever at folk har et problem med? Men før man kjenner hookeds rolle i dette trekløveret og hvor mye de får av kaka bør de kanskje få en siste sjans til litt goodwill. Det er vel ingen tvil om at det er ØR og fishspot som er den store stygge ulven for mange her inne, og at man i det minste kan ofre to sekunder på å tenke gjennom om Hooked fortjener å havne i den samme båsen. Da jeg gjorde dette selv fant jeg ut at jeg egentlig ikke hadde noe å klandre hooked for. Ikke før midtveis i denne filmen hvor det blir reklamert med premier som f.eks. guidet tur i fjøsørretens rike. Så for å sitere Åge, "følelsan dæm slit i mæ"!

Håper dere som har gått hardt ut i denne tråden opplever dette som et angrep på dere. Ligger ikke mer bak det enn at jeg har sovet godt, gjenoppstått en smule mer reflektert enn i går kveld og ligger på sofaen og kjeder meg!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triple fiskekortpriser, latterlig fisketrykk og et lokalt engasjement for elva som er borte

Dette er en kort og god oppsummering av de tingene jeg liker minst ved dette.

Det er vel ikke snakk om å lynsje noen, men om man bidrar til utviklingen, så er man delaktig uansett hvordan man vrir og vender på det.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en viktig diskusjon som ikke bør brannslukkes da nevnte aktører gjør helomvending av fiskeområder med deres markedsføring. Men jeg synes vi skal være litt forsiktig med å sitere enkeltpersoner fra en video. Dette er et veldig lite miljø, og det er etter mitt syn mer hensiktsmessig å rette kritikken mot selve organisasjonene. Selv om det nesten blir det samme, når det er snakk om bare en håndfull personer :) Hooked er nok ikke den som gir de store konsekvensene her. Det er vel heller de som har Hooked som samarbeidspartner. Man man skal være obs på hvilke spor disse håndfulle personene setter etter seg med disse støttemidlene.

De kan ved de fineste perlene gjøre stor skade på fisk og natur. Om man til eksempel ser på hvordan Harren i Rena ser ut, med manglende under/overlepper, sår på kroppen og ødelagte finner, får jeg grøsninger på ryggen. Det er jo ikke morsomt å vite at det også vil bli slik i flere og mer sårbare elver.

I samtlige fishspotelver jeg har vært i, er gjengangeren veldig mye søppel langs elva, og fortommsavfall, ølbokser, engangsgriller osv. Slik blir det med valfarting uten oppsyn, som burde ha kontrollen når flest folk oppholder seg i disse fiskeområdene.

Mange mener det er oppdragsgiverne, altså grunneierne man bør rette kritikk mot, som gir slike markedsføringsaktører "oppdrag". Det er nok en sannhet med store modifikasjoner da man vet at nevnte organisasjoner presser på grunneiere for å overtale de i områder de finner interessante.

Hadde de bare tatt tak i skralle fiskeområder for å gjøre de bedre.... Det hadde jeg applaudert, men jeg applauderer ikke markedsføring av allerede gode fiskeelver med streng og totalitær catch & release policy og hvor fisken skal opp i håver mange ganger i løpet av sesongen. Det gir meg en stor bismak.

Forsåvidt bra med innovasjonsmidler til ferskvannsfiske, men de bør ikke kun gå til markedsføring. Det er andre tiltak som er viktigst, og som på lang sikt vil skape et produkt folk vil betale litt mer for. Men ingen skal ekskluderes, og jeg håper ingen andre elver når fiskekortprisene i Hemsil.

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke snakk om å lynsje noen, men om man bidrar til utviklingen, så er man delaktig uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Sant nok! Dette er noe av det som gjør det, for min del, vanskelig å forholde seg til Hooked akkurat nå. Slik jeg ser det har de ikke gjort noe galt før de inngikk i denne samarbeidsavtalen. Så får vi se da, om denne flørten med ØR er noe de kastet seg med på fordi de så muligheten til å få inn midler i et raknende budsjett, eller om de faktisk mener at fjøsørret og dårlig folkeskikk er veien å gå.

Endret av Emil
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg bare få gjøre rede for at mine intensjoner med tråden overhodet ikke var å etablere en ny diskusjon vedrørende sammenslåingen vi bevitnet i fjor.

Men for å belyse et krampaktig frieri om penger til videre satsning fra Hooked. Hverken mer eller mindre.

Og et frieri jeg syntes var smaksløst rett og slett...

 

Forøvrig er jeg ikke mett på meninger om sammenslåingen, så for all del.... <<l

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom over en sak jeg misslikte sterkt! Mulig jeg leser dette slik fanden leser bibelen. Men opplever dette som direkte usmakelig og som en

svært lite moralsk måte å markedsføre et produkt på. Se selv....

 

FISKEGAL?
Har du, eller noen i din nærhet kreft, støtter du naturligvis Kreftforeningen spesielt. Er du, eller en av dine blind, står du opp for Blindeforbundet.
ER DU FISKEGAL, og har masse fiskegale venner, MÅ du ta ansvar og sørge for at Hooked kan fortsett og utvikle seg. HOOKED+ er bare utrolig bra, og med en liten kontingent på kr 299 (!) gjør du ditt til at vi kan glede oss over materiell fra dem også i fremtiden. Fiskebrødre - ta ansvar! (og skriv ********* i feltet for hvem som har vervet deg - jeg vil opp til Hemsila og fiske med Tor Grøthe)
 
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kom over en sak jeg misslikte sterkt! Mulig jeg leser dette slik fanden leser bibelen. Men opplever dette som direkte usmakelig og som en

svært lite moralsk måte å markedsføre et produkt på. Se selv....

 

FISKEGAL?

Har du, eller noen i din nærhet kreft, støtter du naturligvis Kreftforeningen spesielt. Er du, eller en av dine blind, står du opp for Blindeforbundet.

ER DU FISKEGAL, og har masse fiskegale venner, MÅ du ta ansvar og sørge for at Hooked kan fortsett og utvikle seg. HOOKED+ er bare utrolig bra, og med en liten kontingent på kr 299 (!) gjør du ditt til at vi kan glede oss over materiell fra dem også i fremtiden. Fiskebrødre - ta ansvar! (og skriv ********* i feltet for hvem som har vervet deg - jeg vil opp til Hemsila og fiske med Tor Grøthe)

 

 

 

 

Den var mer än dryg i mina ögon!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er rett og slett en forkastelig måte og tigge penger på, det og sammenligne dette er direkte skammelig.

Det passer bedre og sammenligne seg med Visjon Norge ( tv kanalen ), for de sitter også å " tigger " penger....   Støtt oss, og du blir "frelst". 

 

De gjør sikkert noe bra Hooked også, men dette går bare ikke an.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvorfor jeg som fluefisker MÅ bidra til at Hooked får fortsette å utvikle seg?

Tviler på om det har noen hensikt å henvende seg til folk som om de skulle være grønnskollinger.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble funnet på Facebook siden til en av med eier`ne i Hooked.

Jeg leitet lenge i går for å finne den på FB siden til hooked, men lyktes ikke. Skal se mer i dag. Finner jeg det, så legger jeg ut hele....

Mener jeg så en artikkel på Hooked sin FB side, som handlet om å kunne være med i trekningen om guidet fiske med Tor Grøthe. Kan fort hende det kan være den...

Men som sagt. Jeg fant denne på en annen FB profil, med tilknytning til Hooked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble funnet på Facebook siden til en av med eier`ne i Hooked.

Jeg leitet lenge i går for å finne den på FB siden til hooked, men lyktes ikke. Skal se mer i dag. Finner jeg det, så legger jeg ut hele....

Mener jeg så en artikkel på Hooked sin FB side, som handlet om å kunne være med i trekningen om guidet fiske med Tor Grøthe. Kan fort hende det kan være den...

Men som sagt. Jeg fant denne på en annen FB profil, med tilknytning til Hooked.

Du sikter nok til denne ja.... https://www.hooked.no/pluss/verve#!

Jeg har smurfet i syv lange og syv breie nå i en lang stund uten å finne igjen dette selv. Det kan være at teksten har blitt slettet etter at barnehagen på FFS har viftet med sabelen igjen  lllol

Endret av Skjeggulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ytterligere reasearch, skal nok ikke denne teksten uavkortet legges direkte i fanget på Hooked. Det dreier seg faktisk om en kar, som har delt en video fra Hooked, og lagt til denne teksten selv. Vedkommende har tagget en Fiskeguide, og det er på denne guiden sin side, jeg har funnet teksten.

Vedkommende som er tagget, er i tillegg medeier i Hooked, og lar denne stå på profilen sin. En annen mer fremtredende repressentant fra Hooked, roser vedkommende som har skrevet dette opp i skyene og de virker svært tilfredse med situasjonen.. Finner det fortsatt svært usmakende. 

Ønsker man ikke å bli vurdert ut fra slikt, så får man det fjærnet enkelt og greit. 

Jeg er personlig blokkert fra denne personens FB side, og får ikke delt linken. Men det er nok flere her inne som kommer inn. 

Bare et stalltips. Vær forsiktige, om dere skulle klippe og lime litt i dette... Blokking kommer.... ;-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ytterligere reasearch, skal nok ikke denne teksten uavkortet legges direkte i fanget på Hooked. Det dreier seg faktisk om en kar, som har delt en video fra Hooked, og lagt til denne teksten selv. Vedkommende har tagget en Fiskeguide, og det er på denne guiden sin side, jeg har funnet teksten.

Vedkommende som er tagget, er i tillegg medeier i Hooked, og lar denne stå på profilen sin. En annen mer fremtredende repressentant fra Hooked, roser vedkommende som har skrevet dette opp i skyene og de virker svært tilfredse med situasjonen.. Finner det fortsatt svært usmakende. 

Ønsker man ikke å bli vurdert ut fra slikt, så får man det fjærnet enkelt og greit. 

Jeg er personlig blokkert fra denne personens FB side, og får ikke delt linken. Men det er nok flere her inne som kommer inn. 

Bare et stalltips. Vær forsiktige, om dere skulle klippe og lime litt i dette... Blokking kommer.... ;-)

Jeg fant den til slutt, på siden til en som både er imot ulv og innvandring. :rolleyes: Teksten er skrevet i sammenheng med Hooked sin vervekonkurranse ja.....

Ingen nevnt, ingen glemt  hhhandjob  Makan.....

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ligner jo på et par eksempler vi har sett her inne hvor man må støtte en eller annen fjott fra en tid tilbake.

Det i seg selv er en tåpelig sak, all den tid jeg ikke MÅ noe som helst.

Meeen...

Å sammenligne dette med noen som har en potensielt dødelig sykdom eller en sterk funksjonshemming er kvalmende rett og slett.

Sånt gjør man bare ikke..!

Smålig og ekkelt Synes jeg. Det er min mening!

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...