Gå til innhold

Svømmeføtter til belly


Claµs

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært for at loppemarked-sesongen vel er på hell, så hadde det vær løsningen. Men det er iallefall et godt tips til andre som leser denne tråden.

 

På loppemarked får du stort sett kjøpt svømmeføtter til 10% av det de koster i en dykkerbutikk. Jeg har sett det flere ganger og kjøpt to par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Caddis "svømmeføtter",

Har solgt "belli-båten", og kjøpt meg en sånn "tampong-båt", som en kar(med litt for mye "innabords"), kallte den ssscared:D

 

 

Edit: Glemte å skrive at du kan få overta dem. De ligger bare der til ingen nytte, og er i god stand.

Endret av Klinkert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk Signatur og jobbested, dette er råd utifra meg som privatperson.

Selv har jeg brukt Force Fins de siste +++ åra. Før brukte jeg de som fulgte med drifter'n . De som passer vadesko. De er helt greie de. 
Men oppdatering på ny drifter combo medfører svømmeføtter uten sko, sokkemodell. 
Disse koster 499.- hos de fleste butikker
Personlig synes jeg dette er bedre,  og går aldri tilbake. Mye pga av tidligfiske, og hvordan sokkemodell holder deg varm en time eller to lengre, enn en tett sko rundt foten. 
Outcast har den gamle versjonen, som er litt lengre "blad" og de koster  599.- hos de fleste butikker. 
Finn. no kan være et godt valg til å søke etter feks Force Fins til en rimelig penge. 
Av og til kan de dukke opp der.
Har også vært innom en rekke vanlige svømmeføtter du kan plukke opp på Finn.no til alt fra 50-400.-. 
Bare husk å lagre alle slike føtter inni i hus om vintern slik at kuldegrader ikke "krakkelerer" gummi'n din til neste sesong . 
Fullgodt alternativ til alle de ovennevnte :)

Edit: Gummi (krakkelering), det vil si den stroppen du slenger rundt helen. Den har en lei tendens til å gå i stykker på "vanlige" svømmeføtter ved utelagring om vinteren :)

Endret av Robban
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker våtsokker til våtdrakt i stedet for sko i belly. De ligger i lomma på bellyen. Jeg bruker force fin men jeg hadde ikke kjøpt bare til bellybruk.

Jeg hadde dem i fra før. Disse er greiere å bevege seg forover på land og.

Man kan fint klare seg med nesten hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...