Gå til innhold

Krok- størrelser?


Klinkert

Anbefalte innlegg

Har brukt Partridge Capt. Hamilton kroker (som jeg synes har vært gode) til mine tørrfluer og klekkere, i mange år.

Nå er  mitt "lager" av disse krokene, i ferd med å tømmes, og Partridge har sluttet å produsere de, så derfor er jeg på utkikk etter gode kroker, som kan erstatte disse,

Har sett litt på noen TMC kroker, men er litt usikker på størrelsene, på noen av krokene. De har to "skaleringer" for str. på krokene, og har for eksempel str. 13, 15, 17 osv. på noen kroker, mens de bruker den "vanlige" str.(12, 14, 16 osv.), på de andre krokene.

 

Håper det er noen som kan forklare det litt for meg.

 

Det hadde også vært fint med tips, om lette gode kroker til mygg og mygg-klekkere, i str. 14, 16 og 18.

Endret av Klinkert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor TMC har valgt oddetall må evt Rune kunne svare på. Men sånn generelt så vil jeg si; ikke heng deg opp i det  :) Det er bare rett og slett kroker som ligger midt imellom partalls-standarden mener jeg. 

 

Til myggklekkere så kan du vurdere TMC 2488, 2487 og 212tr. Tror det er de tre mest aktuelle TMC krokene for myggklekkere. Har du de, så dekker du iallefall mye. 

 

Voksen mygg gjør seg godt på TMC 102Y i størrelsene 17-21. Særlig str. 19 er gull.  <<l

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...