Gå til innhold

Ting man ikke bør gjøre


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen få turer i skogsvann. Fisk har jeg fått, og litt aktivitet har jeg kommet over.

Men jeg har allerede gått på noen smertefulle smeller.

En tur gikk uten myggmiddel, og for å si det sånn, så ble jeg et festmåltid, og jeg klør faktisk enda.

Sist tur hadde jeg kjøpt inn myggmiddel, men ble sittende i flere timer i solsteken og lure på fisk under en klekking.

Merket først når jeg kom hjem hvor brent jeg egentlig var blitt, og først de siste dagene nå har huden begynt å føles litt mer normal.

Er det noen andre klønete nybegynnerblemmer jeg kan risikere å gå på?

Nå har jeg både myggmiddel og solkrem...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen få turer i skogsvann. Fisk har jeg fått, og litt aktivitet har jeg kommet over.

Men jeg har allerede gått på noen smertefulle smeller.

En tur gikk uten myggmiddel, og for å si det sånn, så ble jeg et festmåltid, og jeg klør faktisk enda.

Sist tur hadde jeg kjøpt inn myggmiddel, men ble sittende i flere timer i solsteken og lure på fisk under en klekking.

Merket først når jeg kom hjem hvor brent jeg egentlig var blitt, og først de siste dagene nå har huden begynt å føles litt mer normal.

Er det noen andre klønete nybegynnerblemmer jeg kan risikere å gå på?

Nå har jeg både myggmiddel og solkrem...

Pass på før du går utpå ei hengemyr. Plutselig er man ute på ufrivillig seiltur, eller så får man seg et deilig gjørmebad med dertil tilhørende hummusodør.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på før du går utpå ei hengemyr. Plutselig er man ute på ufrivillig seiltur, eller så får man seg et deilig gjørmebad med dertil tilhørende hummusodør.

Hehe, ja den er jeg faktisk klar over. Hadde et tjern jeg fisket mye i som guttunge som hadde noen sånne. Vært nære på et par ganger, heldigvis var de såpass små at de begynte å synke før de kom langt nok ut til at det ble et problem.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen få turer i skogsvann. Fisk har jeg fått, og litt aktivitet har jeg kommet over.

Men jeg har allerede gått på noen smertefulle smeller.

En tur gikk uten myggmiddel, og for å si det sånn, så ble jeg et festmåltid, og jeg klør faktisk enda.

Sist tur hadde jeg kjøpt inn myggmiddel, men ble sittende i flere timer i solsteken og lure på fisk under en klekking.

Merket først når jeg kom hjem hvor brent jeg egentlig var blitt, og først de siste dagene nå har huden begynt å føles litt mer normal.

Er det noen andre klønete nybegynnerblemmer jeg kan risikere å gå på?

Nå har jeg både myggmiddel og solkrem...

Du bør ikke sitte for lenge i ei maurtue. 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke reise fra familien når mor, ettåringer og fireåringen har omgangssyken. Ikke reise fra Oslo til Finnmark for å fiske langt utenfor allfarvei og ikke bo i telt uten tilgang på toalett, dusj og rent tøy... Den fisketuren minnet mest om en helvetesøvelse fra militæret.

:) :)

Jeg er jo treg i fletta så jeg skjønner sikkert ikke ironien? For her finner jeg ingen feil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem pokker er det som setter seg ned i en maurtue da?

Folk som ikke har kontroll på fortommen sin.

Og blinde fluefiskere. Beklager for at jeg legger ting til i ettertid. Men jeg bare måtte så ingen blir stigmatisert. 

Endret av Ruffen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei maurtue kan være så mangt. En tørr gresstue, stokker og trær, steiner og jord. Bruttern gjorde den bommerten med å gjøre seg skikkelig komfortabel på ei tilsynelatende ubebodd gress-tue seinest for et par uker tilbake. Det blei fort mye høyfrekvente lyder, pusting og børsting i det de første jordmaura klatra oppover hals og nakke ;)

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo treg i fletta så jeg skjønner sikkert ikke ironien? For her finner jeg ingen feil.....

Har du ikke barn? Omgangssyken smitter fort, slik at jeg ble syk første natta. Omgangssyken i telt...I Finnmark. Det var et lite helvete.

:) :)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...