Gå til innhold

Alt var bedre før....


rbk01

Anbefalte innlegg

Når man har passert 70, er dette blitt et uttrykk som brukes stadig oftere og som regel helt ubegrunnet, men jeg mener dessverre det er relevant å bruke om det som har skjedd med Fluefiskesiden. Jeg hadde store forventninger da Fluefiskesiden igjen ble Un-Hooked og meldte meg derfor inn som medlem igjen med forventninger om at jeg skulle finne tilbake til alle de gamle og kjente bindebeskrivelser og fluemønstre. Som en heller middelmådig fluebinder, er jeg til dels avhengig av gode steg-for steg bindebeskrivelser, slike som Rune Stokkebekk har lagt en hel del av, men som jeg ikke kan finne fram til. Så enten er de blitt borte, eller så er det jeg som ikke finner de. Jeg tillater meg derfor å stille spørsmålet om hvilke planer man har for Fluefiskesiden framover? Er siden tenkt til å være en inspirasjon og hjelp til oss vanlige dødelige med gode og spennende bindebeskrivelser, eller er siden først og fremst tenkt til å være en chatteside for spesielt interesserte? For meg vil dette være utslagsgivende for om jeg fortsatt skal være medlem eller ikke.

 

Jens Smiseth

Endret av rbk01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jens.

Jeg har tidligere ytret min mening rundt selve oppbygningen av dette forumet, og trekker nå opp igjen denne problemstillingen.

 

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php/topic/27771-er-forumet-oversiktlig-nok/

 

Jeg mener at det kan være fornuftig å nærmest bygge siden/forumet opp fra bunnen av igjen. Det må tegnes noen brede linjer for hvordan forumet bør struktureres, og jeg mener nok en gang at man rett og slett må strukturere og gruppere siden bedre.

Akkurat her i ditt eksempel, så kunne feks en struktur på gruppen "Fluebinding" ha vært delt inn i 1-2-3-beskrivelser for de som foretrekker slike fremgangsmåter (meg inkludert), og evt også en gruppe hvor kun et bilde vises, og med oppramsing av materiale under (som "proffene" ofte foretrekker)

 

Poenget mitt er at det bør forsøkes å innhente innspill fra brukeren på positive og negative momenter med forumet slik det er i dag, samt innspill på hva det er vi ønsker oss for fremtiden.

 

Jeg gjentar mitt mantra: jeg tror det må struktureres MYE mer. Ja, det vil kreve 5% mer initiativ fra trådstarter for hvor tråden bør opprettes, men man vil ha så uendelig mye igjen for dette senere.

Jeg sier ikke at dagens forum ikke spenner fra amatør/nybegynner, og til den absolutte ekspert, men det er ikke organisert like godt for å treffe de ulike brukersegmentene.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jens,

Du spør om hvilke planer fluefiskesiden har fremover.
Nå er det slik at fluefiskesiden har blitt en forening. Hvordan fluefiskesiden blir fremover er ikke opp til fluefiskesiden. Det er opp til alle oss medlemmer. Det er ikke noe meg og dem lengre. Det er oss. At det nå er en chatteside er jeg helt uenig i. Innleggene som kommer her nå etter vi moderatorer kjørte en hardere linje er av mye høyere kvalitet. Det har blant annet vært masse fiskerapporter her nå fra ivrige brukere. I tillegg har det kommet mange nye og flotte fluer i inspirasjonstrådene.
Det har kommet mange nye artikler på forsiden. Fluedatabasen er full av nye fluer og bindebeskrivelser.
Robert Sørvik, Rune Stokkebekk og Jan Haukaas har bidrat med flotte artikler. Og Gisle Helgesen bidro med blogg fra New Zealand i vinter. Stangbyggertrådene har det vært masse fart i med kjempegode innlegg med bilder og tips om stangbygging. Sjøørrettrådene har vært utrolig bra i det siste. I tillegg til masse inspirerende fiskerapporter både fra stillevann og elv. Dette var bare for å nevne noe. I tillegg er det nå off season, og det er naturlig alltid litt mindre fart her i sommermånedene enn når det blir kaldere og mørkt ute, og folk har mere tid til å bidra.
At det blir litt humor og tøysing i noen off topic tråder er bare morsomt slik det er nå, da vi har vært strengere på at man ikke gjør dette i tråder der det ikke hører hjemme.
For at fluefiskesiden skal bli bra fremover er ikke opptil fluefiskesiden. Det er opp til deg og meg og alle andre.

Når det gjelder den tekniske biten og oppbyggingen av forumet må nesten Eirik og flere komme tilbake til. Disse har brukt utallige frivillige arbeidstimer på ny forside samt å flytte mye tilbake til den nye siden. Det kommer sikkert mer også senere. Det er som jeg har forstått veldig tidkrevende, og det kommer litt naturlig i rykk og napp etter når de har mulighet til å legge inn disse dugnadstimene. Allikevel finner man fortsatt mye innhold av de gamle fluebindeartiklene. Jeg har  ikke kompetanse med den tekniske biten.

Om flere ønsker å bidra med en fluebinde eller fluefiskeartikkel er det helt konge.  <<l  <<l  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jens

 

Det er meningen at flere av de gamle artiklene skal frem i dagen igjen - og det skal være en meny under "Artikler" som gjør det enkelt å finne frem. Men de fleste av oss fisker jo nå, så det kommer nok til å stå litt "på stedet hvil" frem til september / oktober.

 

Men går du til forsiden og "Fluebinding" så finner du vel mye av de gamle artiklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt for at det ikke er sessong for skrivebordsarbeide, så skal jeg ikke mase for mye nå. Det er riktig som dere sier at menyene finnes på forsiden av fluefiskesiden, men jeg kan ikke se at så mye av deg gamle innholdet finnes der - og det er det jeg etterlyser. Skitt fiske og god sommer så lenge.

 

Jens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...