Gå til innhold

Hjelp til valg av line til Orvis Helios2 Mid flex 9´#5


Håvard Stubø

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ville kikket litt på Rio sine liner. Rio Gold er den beste lina jeg har prøvd på lenge, og skulle nok passe beskrivelsen av ditt behov. Jeg har ikke Helios da, men bruker den på en Hardy Shadow, men taperingen blir jo lik uansett hvem stang man har, så tror den skal være bra :) Vet ikke helt om Helios kler tunge eller lette femmerliner, men det vet sikkert du :)

Ellers er jo Rio Dart, eller Guideline presentation ekstremvarianter av liner som lader raskt med få blindkast, korte fronttaperinger på disse.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Tar gjerne flere!

Er litt usikker på hvilke liner den liker - har bare prøvd en Barrio GT90, og den var bra. Bruker linene til de er helt utslitt før jeg bytter, så nå har jeg egentlig ikke noen skikkelig god back up. Har bestilt en sånn Barrio-line nå, de var utsolgt lenge.

 

Men jeg trenger en passende, helt vanlig line som er lett å få tak i de fleste butikker, skal til Finnmark i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stangen, men synes Loop evotec 100 er en utmerket allround line. God glid, ikke minne og brukbar i de fleste situasjoner. Kanskje ikke den mest holdbare. Bruker en pr sesong. Fisker vel ca 30 fulle dager.. Kunne sikkert presset mer ut av de, men liker en clean start på sesongen

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du Barrio Gt 90 er jeg rimelig sikker på at du liker Rio Trout LT også , lang klump men er helt grei å kaste kort og presentere med også, men jeg har ikke siste versjonen av lina. Men tviler på noe revolusjon har skjedd del em den heter Intouch......

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme stang. Til vannkast og trange forholdt bruker jeg GL Presentation, ellers bruker jeg GL 4-cast.

Er veldig fornøyd med disse linene til den stanga. 4-cast funker også fint til vannkast, litt lengre klump enn Presentation. 

(Har prøvd mange forskjellige liner, men ender om med disse 2 som helt soleklare favoritter.)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...