Gå til innhold

tiemco dry dip super


radiv

Anbefalte innlegg

fikk grei på at den var blitt ulovlig nå da eg var på butikken i dag å skulle handle den så de fikk ann ikke inn igjen,den som er så gild :(

var noe om at det ikke var barnesikring på ann og noe giftig

var heldigvis noen igjen på skittfiske så fikk bestillt et par der  :) 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kødd da?

 

Diskusjonen raste på FB for en stund siden. Der kom bl.a. dette frem. 

"Sitterer Rune Stokkebekk fra guideline etter noen PM'er

Du kan godt sitere meg på dette i gruppa:

Hei, Jeg er ikke medlem i den gruppa fluefiske i norge, så innlegg om dip. Det er ikke stanset i tollen, det er ikke bestilt av GL siden vi ved en internkontroll avdekket at det ikke var i henhold til reglene. Innholdet er ikke ulovlig men det kreves kork med barnesikker lukking. Sånn er fakta."

 

Om du kommer over dry dip i butikkhylla er det bare å hamstre. Håper dette med korken løser seg snarest. Har bare ei halv flaske igjen, og det rekker jo til å dyppe én dancia-imitasjon med chenille...

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at kork-forklaringen er vikarierende argument. Jeg har ikke sett noe datablad på produktet, men det inneholder visstnok fluoriserte forbindelser som ikke er særlig bra. Mistenker at det således har med kjemikaliegodkjenning å gjøre. Dersom noen vet at min antakelse er gal vil jeg gjerne høre det. Har nemlig noen flasker jeg vurderer om jeg skal droppe å bruke.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fårn hamstre litt da, sånn i tilfelle!

Det er litt derfor den er vanskelig å få tak i nå; folk har hørt ryktene, og hamstret for flere år fremover ;-)

Sporten i hemsedal hadde ei hylle full for et par uker siden, men kan være det er tomt nå.

Endret av -Lars-
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...