Gå til innhold

Hvor skal det ende?


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Ny prisrekord på fabrikk stenger?  Skal vistnok ikke bare prisen som er topp: http://www.gloomis.com/content/g-loomis/us/en/home/fly-fish/rods/asquith/ASQUITH_ROD.html. Starter på 1000 dollar opptil 1700 for tohånds. 

Men en realistisk kommentar fra Rajeff, sakset fra forumet jeg fant det på ; I had the chance to chat with Steve Rajeff for more than half an hour, and while he was reasonably realistic about the prospects, or lack thereof , of selling oodles of $1100 rods, I got the sense that it was his sincere view that the Asquith was a significantly superior rod to anything they've ever made

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glade vanvidd...

For all del, sikkert en god stang, men for den prisen så burde den lage en bedre lunsj til meg på hver fisketur.

Hadde vært artig å se noen målinger på denne, spesielt mtp på det de sier med redusert svingvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike for en pris på en plastikksnor...

Kjenner jeg blir veldig skeptisk når de drar frem prosentregningen, 60% lenger levetid og 40% glattere....

Har sett en del slike eksempler på det opp gjennom, og de har vel en tendens til å strekke den litt i lengste laget. Det må vel være en pen måte å si det på.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis ender det aldri.

Markedsavdelingen må jo ha noe nevneverdig nytt å komme med.

Altså jo mer det koster,jo bedre er det.

Det vil nok antageligvis få en betydning for noen,fordi pris kan gi inntrykk av kvalitet?

Og hvis forbildet ditt,eller massen annbefaler det,så er det klart at det er det beste.

Hvilke eksakte verdier er det som har forandret seg,og hva har det å si for oss?

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange av stangprodusentene pr dags dato rett og slett sliter med å få hjulene til å gå rundt, og at de nå er desperate.

Defor prøver man det man kan prøve for å få inn noen kjærkomne kroner, uansett hvor "spenstig" det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bransjemann har jeg litt inside info, det er hysj hysj. Til neste år kommer alle de store stangprodusentene med en App til mobilen som virker akkurat som Pokemon Go. 
Null stres med liner og sneller, og fysisk holde i fiskestanga. Man kan bare fly rundt å peke med en liten lett mobil. 
Det blir dødsfett. Har allerede testet en virtuel 9' # 5 i prøvestadiet. Helt knall :)

  • Lik 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å lage lettere stenger med det som er på markedet i dag, men ingen av fabrikkene gjør det.

Er femmerstang kan veie 53 gram, og det bør være mulig med noen gram lavere.

Utover det, er det noen forslag til å få de enda lettere, hva slags materiale kunne man brukt for ytterligere å redusere vekt?

Hadde vært veldig spennende å vite.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i sommer testet ut ei fluestang som er drevet av gass.

Dette er nok en forløper til app'en Robban hinter til, og blir antakelig en flopp på nivå med mini-disc, som vel ble faset ut dagen etter det ble lansert.

Tanken bak gass-stanga var sikkert god, men det er ikke dermed sagt at det fungerer i praksis.

Koblet vanlige primus-bokser til buttdelen av stanga, med innsprøyningsdyser mellom alle stangledd.

Luktet fis i mils omkrets, men det holdt myggen unna, og det er det beste jeg kan si om konseptet.

Aberet var at man ikke kunne/burde røyke mens man fisket, og da er jo hele vitsen borte ;-)

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å lage lettere stenger med det som er på markedet i dag, men ingen av fabrikkene gjør det.

Er femmerstang kan veie 53 gram, og det bør være mulig med noen gram lavere.

Utover det, er det noen forslag til å få de enda lettere, hva slags materiale kunne man brukt for ytterligere å redusere vekt?

Hadde vært veldig spennende å vite.

Tynnere vegger og mindre resin,men det ville nok gitt flere reklamasjoner.

Men uten tvil en stang som ville skapt interesse.

Og at håndtaket ikke er av kork er noe som antagligvis også sitter langt inne hos mange.

Før eller senere Truls dukker det opp noen som tør.Jeg kan ikke tenke meg noe annet.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Man må huske at et mål for prissettingen på toppstangen er å skape luftrom å kunne løfte prisene på stangene i mellomklassen, som det selges mye flere av. Når du velger bort en tusen dollar stang, føles kanskje 600 greenbacks ikke så mye. De fleste produsentene tenker på sortiment strategisk, siden ofte velger man ikke den dyreste, ikke den billigste, men den imellom. Pass på deg selv neste gang du er i matbutikken som har litt utvalg...

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...