Gå til innhold

Mothakeløse kroker


Maяɪus_A_Book

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har det kommet mange nye mothakeløse kroker. Også det siste året, derfor tenkte jeg det var morsomt å starte en tråd om dette igjen. Det er mange forskjellige produsenter på det norske markedet nå.

Jeg må binde en del fluer på mothakeløs neste år.
Hvilke kroker har folk gode erfaringer med, og hvilke kroker er det som ikke duger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du fiske ? Tenker da på str på fisken... Har brukt noen svært tynne med stort gap her i Norge. Det funket helt utmerket på fisk opp mot kiloen og jeg bruker de fortsatt her hjemme. Men på Kola prøvde jeg en slik flue og lot resten ligge i sekken. Den retta seg veldig fort gitt. (Mener de var fra Hends)

 

Knapek har jeg fiska med i noen år og de har jeg likt veldig godt.

 

Jan

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du fiske ? Tenker da på str på fisken... Har brukt noen svært tynne med stort gap her i Norge. Det funket helt utmerket på fisk opp mot kiloen og jeg bruker de fortsatt her hjemme. Men på Kola prøvde jeg en slik flue og lot resten ligge i sekken. Den retta seg veldig fort gitt. (Mener de var fra Hends)

Knapek har jeg fiska med i noen år og de har jeg likt veldig godt.

Jan

Skal ikke ha kroker som er tynne i godset :)

Hadde noen mothakeløse kroker tidligere som retta seg ut med en gang og var helt ubrukelige til mitt bruk . De gav meg en dårlig erfaring. (Hends 404 BL).

Men har noen Hends 454 med mothake som har vært veldig gode. Visste ikke at 454 også kom i mothakeløs så det ser ut som en god kandidat.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...