Gå til innhold

Diskusjon omkring stankelbein


Truls

Anbefalte innlegg

Eirik har forbedret fluedatabasen. Nå er stankelbein en egen kategori. Velger du tannhjulet og "avansert søk" vil stankelbeina være samlet i en egen kategori. Selvfølgelig forbeholdt de som knyter beina selv og ikke overskrider seks bein. Fyll på!

 

Glimrende, jeg har brukt denne en del nå som jeg har begynt å binde fluer til brunørret også.

Vet ikke om dette er rett sted å ta det, men er det moen mulighet for å dele opp inspirasjonstrådene så det hadde blitt lettere å finne frem.

100-400 sider+ er litt i overkant å bla seg gjennom (bare et forslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende, jeg har brukt denne en del nå som jeg har begynt å binde fluer til brunørret også.

Vet ikke om dette er rett sted å ta det, men er det moen mulighet for å dele opp inspirasjonstrådene så det hadde blitt lettere å finne frem.

100-400 sider+ er litt i overkant å bla seg gjennom (bare et forslag)

Det tror jeg er for mye jobb, litt derfor databasen kom slik at det er enkelt å finne ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er litt off topic nå, men medlemmene må bli flinkere til å legge velprøvde fluer i Fluedatabasen - meg selv inkludert.  Vi trenger vel egentlig en erfaren fluebinder som har til oppgave å følge opp bra fluer som er posta i forumet. Altså å sende pm med oppfordring og evt tilby bistand med fotografering. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen fasit på hvordan flua bør eller må se ut, eller om det er antall vinger eller bein som er det viktigste. Erfaringa mi tilsier at det meste funker bare det ligner sånn nogenlunde. Har fanget noen ørreter etterhvert på disse daddyfluene, og da på mange forskjellige daddyvarianter. :)

Kult Waffern. Kule fluer.

Særlig den siste der.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...