Gå til innhold

Oppbevaring/organisering av fluebinderutstyr


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg binder fluer i stua. På stuebordet...

Jeg har ikke lyst til å sperre meg inne på et eget rom, eller i en egen krok for å binde.

Men jeg har begynt å få alvorlig mye bindemateriale, og jeg har lyst til å ha litt mer orden i sakene slik at det både ser ryddig ut og er lett å finne frem.

Når jeg bare bandt kystfluer var det mye greier, men nå som jeg er i gang med tørre også så tar det litt av for å si det pent. Noen som har gode ideer til oppbevaring av fluebindermaterialet??

Tips og råd mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker IKEA sine plastesker (Bevara?) for det meste, må kanskje kjøpe en litt større for nakkene og påfuglhalene som er litt lengre. Firedelte plastlommer  fra COhlson til alt som er i småposer (dubbingposer osv). Det eneste som jeg ikke har en løsning er tråd. 

Endret av Bounce
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips tidligere her på FFS kjøpte jeg kofferter fra Biltema. Det finnes litt forskjellige varianter. Har god erfaring med disse, både til oppbevaring av bindematerialer og verktøy. Veldig kjekt hvis man ska binde et annet sted enn hjemme også!

 

Ta en titt : http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsbenk-og-oppbevaring/Sortimentboks-og-modulbakk/Aluminiumskoffert-2000034600/

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Clas Ohlson har endel fine sånne bokser, hvor det er skuffer med rom i div størrelser.

Har en slik, hvor man kan organisere det aller meste, utenom hele nakker og sadler.

Billig moro :-)

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Endret av -Lars-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet det viktigste materialet i en liten mappe med 13-14 rom. Noe materiale deler jeg opp slik at det bare er noe i mappa. Alt annet ligger slengt i 4 skuffer på kontoret. Begynner en ting å bli tomt i mappa, fyller jeg opp fra skuffene. Er det noe jeg ikke har i mappa, ligger det i skuffen de få gangene jeg får bruk for det.

 

I tillegg har jeg laget en tre-kloss for utstyret. Synes egentlig dette fungerer greit. 

 

Eirik

 

post-2196-0-55548800-1474280650_thumb.jp

post-2196-0-48637500-1474280656_thumb.jp

post-2196-0-65517200-1474280667_thumb.jp

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekoslig!

Et skatoll trenger ikke ta stor plass i stua. Og da er det bare å smekke alt igjen når du er ferdig.

Sitte i stua?? Å nei du, orker ikke å høre "ske vi dænse" på tv i bakgrunn når jeg binder fluer. Har heldigvis eget rom til fluebinding, kontor og foto slik at jeg kan gjemme meg bort. Er det noen som har smarte løsninger for spoler/tråd? Orker ikke sånne rør eller bokser hvor man putter ting inn i sirlig orden. Må være skuffetype hvor jeg kan sette de ned på pigg eller stable fornuftig.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har myye tråd som jeg holder grei orden på.

Ta to trebiter, skru inn skruer, eller slå inn spiker helt gjennom den ene, og lim den andre fast til den med skruene gjennom, på den siden hodene sitter.

Da har du masse pigger å tre spolene nedpå.

Endret av Truls H. Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Da har jeg funnet løsningen til tråd jeg og latskapsnivået mitt tåler. Ikke billigst mulig men funker, og alle trådene er synlige samtidig de er pakket i vei.

Kjøpte meg Meiho wobblerbokser, en wobblerplass tar 4-5 trådspoler, tilsammen en boks tar inn omtrent 60 spoler.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...