Gå til innhold

Dirbitur Zonker


Robban

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:
Elsker zonkere. De er gøy og binde, og man kan variere dem i så si det uendelige med meget enkle grep uten å måtte ha ting man ikke har fra før av.
At de fisker godt er det liten tvil om ihvertfall her hos meg. Sorte zonkere har alltid fisket bra, men her er en variant jeg lagde for Island. Bare for gøy, men gøy er gøy he he he. Det kryr foresten av Stingsild der borte og str flue trenger ikke alltid være så stor som man trur. "Midi" zonker i alle farger er den perfekte imitasjon på stingsild og de kan i samme slengen fisket på "lett" utstyr.
En lang periode med fint vær førte til at elva var litt mere uklar/missfarget en antatt og fortalt. En gråtone av farget brevann preget elva.
Sort er ikke alltid det første man tenker da, men parraleller til det samme på gjeddefiske her hjemme så er sort en meget god kontrastfrarge når vannet er litt grumsete.
Ikke noe hokus pokus, men inspirasjon for de som måtte ønske, eller har lyst til å binde.
Jeg bruker varianter av denne på sjø-ørreten også i sort.
Dette ble en fancy Islandsversjon basert på en megt kjent flue som fisker bra der.
Dirbitur heter den , men jeg kan ikke de fancy rare tinga over bokstava på tastaturet så det blir plain norsk he he he.
Den fanget en meget vakker ørret der opp i akkurat litt brefarget vann. Tanker tenkt funket, men det kunne sikkert noe annet også gjort, men deilig å tru på ting da ;) ;) 





http://www.fluefiskesiden.no/fluedatabasen?db=1&flyid=487

Hilsen
Robban
(laget automatisk av Fluedatabasen)

487.jpg

Endret av Robban
  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...