Gå til innhold

Tenerife - fluefiske


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei. Skal dit nå om et par uker, og tenkte å ta med et par #7-stenger til meg og dama. 

Er det noen som har vært der, eller har noe tips til hva man burde ha med av noe streamere, eller hvor man skal fiske?  :)

 

Tenkte mest på å rusle ned på svabergene og denge litt streamer, evt. kanskje leie tråkkebåt? 

Tips mottas med takk  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenerife har faktisk ganske bra fluefiske i sjøen, så det er ingen grunn til å ta med dama ;)

Havabbor, spansk makrell, multe og travelly. Multe er vanskelig. Små grønne eller brune fluer kan funke på multe. Eller er standard havabborfluer et must. Gjerne teppesilda, clouser og andre fiskeimitasjoner.

Morgentimene er nok den beste tiden på døgnet og sitt-on-top kajakk er antagelig bedre enn tråkkebåt.

God tur!

:) :)

Endret av Brage
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltvannsfiske er gøy! Det er godt mulig å få noe på tørt også, så du kan sikkert ta med poppere og til og med streaking caddis. 

 

Dama høres ut som en keeper, det passer ikke med C&R når man treffer sånne  :D

 

:)  :)

Jeg regner ikke med at du hentyder til at hun burde kakkes..? :-p

(Sorry, men den klarte jeg ikke la være)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lånt meg en stang av en lokal dykkesjappe der en gang og fanget dorade og små havabbor fra en molo. Det gikk betydelig større fisk litt lengre nede i dypet, jeg hadde bare flytesnøre. Har prøvd mye i Middelhavet etter samme type fisker - men Tenerife er MYE bedre.

 

 

Tre tips:

  • Skaff dere surfesko / booties og kom dere ut på diverse klipper og deng i vei (altså, jeg mener kast i vei, ikke...ja.)
  • Ta med noe som kan funke som linekurv, de vulkanske steinene spiser snørecoating til frokost, lunsj og middag. Lokale helter har blitt observert med plast-kurver i et belte på magen.
  • Fortynga fluer evt noe ordentlig synkesnøre.

Sist men ikke minst: får dere litt fisk, er ofte restaurantene villige til å steke den til dere, bare man ikke går midt i turist-helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lånt meg en stang av en lokal dykkesjappe der en gang og fanget dorade og små havabbor fra en molo. Det gikk betydelig større fisk litt lengre nede i dypet, jeg hadde bare flytesnøre. Har prøvd mye i Middelhavet etter samme type fisker - men Tenerife er MYE bedre.

 

 

Tre tips:

  • Skaff dere surfesko / booties og kom dere ut på diverse klipper og deng i vei (altså, jeg mener kast i vei, ikke...ja.)
  • Ta med noe som kan funke som linekurv, de vulkanske steinene spiser snørecoating til frokost, lunsj og middag. Lokale helter har blitt observert med plast-kurver i et belte på magen.
  • Fortynga fluer evt noe ordentlig synkesnøre.

Sist men ikke minst: får dere litt fisk, er ofte restaurantene villige til å steke den til dere, bare man ikke går midt i turist-helvete.

 

 

Tusen takk for tips, Lars Erik  <<l

Ja, det med snørekurv hørtes lurt ut - og det andre du sier også. Kjenner jeg gleder meg til mer enn å ligge på stranda her nå. Fiske, og denge i vei på klippene  :D

 

@Ruffen: Ja, enig - fantastisk gode fisker begge to. Hadde vært ekstra moro om man kunne spise en selvfanget havabbor, for det har jeg aldri gjort før  :)

 

 

 

EDIT: Røk på og bestilte to slike snørekurver nå. Er disse ok? 

http://www.skittfiske.no/avdelinger/supertilbud/fluefiske/fluetilbehør/snørekurver/markedets-beste-linekurv-superpris-118207-p0000092612

 

 

post-2545-0-35350100-1474381625_thumb.png

Endret av André_Brµn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvor du skal på Øya men jeg var på Los Americas/los Cristianos for endel år siden. Der var det endel Havabbor men de sto dypt og gjerne rundt litt struktur, så ta med noe som synker fort (grainliner)

Skal sies at jeg så dem på dagtid under dykking. I morgenbett tiden var jeg på vei hjem fra vannhull stort sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...