Gå til innhold

Hvilken blanks bør jeg kjøpe til saltvann?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal besøke famile i USA i desember og tenkte jeg skulle benytte muligheten til å kjøpe inn til ny saltvannstang! Har sett litt på Winston B3X #6 (mest pga det jeg har lest meg til) .

 

Har satt sammen noen rimelige stenger og er nå komfortabel med å legge litt penger i eget prosjekt!

 

Pr i dag så fisker jeg mest med LTS Zalt #6, men er ikke superfornøyd med den. Jeg har tidligere brukt Guideline exceed #8, men liker LTS stanga bedre enn den. Jeg burde selvsagt prøvd flere typer stenger, men er det noen her som tør å komme med en anbefaling med disse sparsomme opplysningene? Jeg fisker hovedsaklig på steder hvor jeg kan bruke overhåndskast (ene å alene fordi jeg ikke mestrer vannkast...), men det hadde vært topp med en stang som kan klare vannkast også.

 

Om jeg satser på Winston, er det stor forskjell på 9 og 9,6 fot i klasse 6? Er det andre blanks jeg heller burde sett på?

 

Ludde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det det hjertet føler for. Er du  glad i  og komfortabel med winston så la det bli førstevalget. Et lite tips, Winston bruker nå snake brand universal guides så jeg ville valgt disse ( de er litt lettere og trenger ingen bearbeiding som  standard snake)  eller recoil i i black pearl. Lykke til. Ps mitt inntrykk er 15 cm stang ikke har noen fordel mer det blåser.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...