Gå til innhold

Fluefiskere og trafikksikkerhet


Truls

Anbefalte innlegg

Hver morgen kjører jeg forbi drammenselvas nedre deler på vei til jobb.

I dag var det vindstille, blank overflate og jeg var trøtt.

I øyekroken så jeg noen ringer bre om seg 20 meter ut. Automatisk trakke det blikket til seg, og da begynte småsilda å hoppe og bak der kom det til syne en kraftig plog, og en til...

Så aldri fisken som jaget, bare plogen etter dem, og det var snakk om skikkelig grov fisk!

 

Veikanten kom veldig brått på, og rev meg tilbake til virkeligheten og jeg måtte slå kontra for å ikke havne i fortauskanten.

Kona ble veldig imponert...

I hodet mitt hadde jeg allerede rukket å rigge stanga, legge ut flua og sett for meg scenariet med hugget og at den satt, og det svarte tungt der ute.

Rett og slett spennende var det.

 

Og trafikkfarlig... men heldigvis gikk det bra. 

Er det egentlig tilrådelig å ha fluefiskere bak rattet i nærheten av sjø, elv og vann hvor det forekommer jaktende fisk?

 

  • Lik 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at vi er livsfarlige i trafikken. Tror mange kjenner seg igjen i ditt eksempel. Selve fluekastingen kan også være en fare for trafikanter rundt oss. Det fikk en stakkers eldre mann på sykkel erfare da han ble tatt av bakslengen til en kamerat av meg. Syklisten fikk panikk og klinte inn forbremsen med full kraft. Resultatet ble en horisontal luftetur med påfølgende nedslag med ansiktet. I ettertid forstår jeg at det var dårlig av meg å være litt sur for at vi måtte avbryte fiskingen for å kjøre offeret på legevakten. Men til mitt forsvar var det MEGET gode forhold..:)

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det her! Kjøre bil oppover Gudbrandsdalen, eller nedover Romsdalen feks kan fort bli livsfarlig om en fluefisker sitter bak rattet...har jeg hørt.....kremt... :)

 

Ja, glemte å poengtere at dette var et tenkt fiktivt scenario, og ikke noe som skjer i virkeligheten

Vi følger da med på veien... Kremt

Endret av Truls H. Johnsen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...