Gå til innhold

R.L.Winston


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Siden den "gamle" og høyst informative tråden blei sletta, og det sikkert gladelig ( 8)  ), så oppretter jeg en ny tråd om denna fantastiske leverandøren og skaperen av fiskestenger... 

 

Et par dager gammal og meget spennende nyhet er, AIR! Og kan dem virkelig få det til å kjennes lettere ut i hånda enn resten av B2-3X, LS-serien??  mmmakeout

http://winstonrods.com/category/rods/winstonAIR.php

 

Evt tilbakemeldinger imøtekommes med klapp og klem. 

Endret av Olav Haug
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heliumbasert klinge kanskje..?

 

Jeg har blitt veldig glad i B3X serien. Har både klasse 4, 6 og 7.

Spesielt klasse 6 er en stang som bør vurderes om man er på utkikk etter en lett og god sjøørretstang. Den er noe av det beste jeg har vært borti rett og slett.

Takler mye forskjellige snører, lettkastet selv i vind, og veldig artig å kjøre fisk på.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å blåse liv på forumet på et merke som står noen av nært. Tenkte i så måte å formidle at jeg i sommer opplevde fantastisk service hos Winston da jeg måtte sende inn en eldre b2t med knekt topp. Tre uker etter at jeg sendte stangen lå den på det lokale postkontoret, og på reisen dit var det god info fra Winston om status, hva som ble gjort etc. Tidligere var det mange som klaget på treg service fra gjengen i Twin Bridges (opplevd det selv tidligere), men mitt seneste service-tilfelle var en meget trivelig erfaring. La oss håpe at det er trenden fremover derfra :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt en Winston-stang, som nylig fant tilbake til sin forrige eier. En B3X 907. Enig med Truls i at dette er en av de bedre sjøørrett-stengene på markedet i dag.

AIR så interessant ut og kunne vært kul å prøve, men 945$ er i meste laget for en stang med dagens vekslingskurs for min del. Skulle vært mer tilgjengelig å teste disse stengene i norske butikker!

I tillegg har jeg en svak aversjon mot epoxy-arbeidet på Winston-stengene (syns ikke rugby-ball stilen er særlig pen), og hadde ikke orket å irritere meg over det på en så dyr stang...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nytt,men for en pris hhhandjob

Har denne sesongen fisket endel med min nye 9'#4 B3LS og er særdeles fornøyd med den. Nydelig stang til tørrflue der jeg fisker mest <<l

Fått sansen for Winston,og blir spennende å se hva slags erfaringer som kommer etterhvert med denne "air"-serien.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Selvom om den er omdiskutert har: https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2016-6-weight-shootout, en test på sekser stengere deriblant winston. Nå vet jeg at testene derfra er omdiskuterte, men de har diagram med bøyningskurver og den kan vel beskrives som nøytral , får man mene hva man vil om testen og trekke konklusjon ut fra bøyningskurven og om det er aksjon som passer.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Var innom Flyfishingmasters i Malmø i dag,og de hadde et ganske komplett utvalg av Winston,bla annet Air 9'#5

Fikk kjent og vispet litt i butikken.Det første som slo meg var at den føltes utrolig lett! Og utfra min erfaring av aksjoner osv,sikkert utrolig lettkastet.

Virket lettere og spenstigere enn BIIIX,som jeg sammenliknet med,men har jo ikke kastet med vidunderet :-) Og det er selvfølgelig helt nødvendig før man konkluderer med noe.

I forhold til min BIII LS virket den selvfølgelig både endel raskere og muligens litt lettere.

Blir spennende å høre en rapport når en her inne har kastet med den :-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk testa Winston Air mot B3Ls i dag. Vil ikke utrope noen vinner for de er bare nydelige fiskestenger begge to. Air er en tanke strammere enn B3Ls men ikke så stram som b3X. Litt jevnere aksjon hos B3ls synes jeg. Begge testet med GL Experience

Kasta litt med Helios 2 og Sage X også. Ble ikke det samme gitt:). Ikke i nærheten av følelsen i Winstonstengene, men de kaster nok noe lenger (men da snakker vi veldig langt). I hvertfall med streamere og tyngre nymfer.

winston22.JPG

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikler veldig på en Winston AIR om dagen. Har lyst til å lage meg en klasse tre, men de har dem i tre forskjellige lengder... 7,6 fot, 8 fot og 8,6 fot.

Noen som har prøvd noen av disse, eller har noen meninger rundt hva man skal velge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet teste servicen til winston ved et par anledninger pga stangbrudd, og for min del tok det også relativt kort tid, og de var flinke og hyggelige ved alle henvendelser.

Det var en positiv overraskelse, da jeg hadde hørt at de kunne bruke en del tid på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...