Gå til innhold

X-files


Espen A

Anbefalte innlegg

Hei.

Med fare for å få cockoo stempelet.

Her om dagen så jeg noe jeg ikke kan forklare. Jeg var på setra i Grimsdalen på grensa mellom Dovrefjell og Rondane, som er en fantastisk fin seterdal med en ubrukelig elv (grimsa, bedre lenger ned muligens).

Klokka var rundt 0600 og minstemann hadde våknet og ville at jeg skulle komme og legge meg hos han, noe jeg også gjorde. Før jeg la meg ned på senga dro jeg fra gardina og tittet ut. Da så jeg, i lufta noen kilometer borte, to lysende kuler med blått og rødt lys i mellom seg. Det blå og røde lyset var i konstant endring, dvs noen ganger var det helt rødt, noen ganger helt blått og noen ganger begge deler samtidig. Fargene vekslet svært raskt. Ut av disse fargene kom det med jevne mellomrom ett gult blink. Jeg har ingen anelse hva det var. Avstanden mellom kulene anslår jeg til minst 300 meter.

Jeg har lenge vært fasinert av ting som er vanskelige å forklare, og hadde jeg sett dette i sivilisasjonen så hadde jeg fylt lagringsplassen på tlf med film og bilder, men langt inni svarte fjellet ble jeg faktisk (flaut nok) redd og filmet ikke selv om jeg hadde tlf rett ved siden av meg. Var nok redd for å bli abducted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Da så jeg, i lufta noen kilometer borte, to lysende kuler med blått og rødt lys i mellom seg. Det blå og røde lyset var i konstant endring, dvs noen ganger var det helt rødt, noen ganger helt blått og noen ganger begge deler samtidig. Fargene vekslet svært raskt. Ut av disse fargene kom det med jevne mellomrom ett gult blink. Jeg har ingen anelse hva det var.

Hei. Det der har jeg faktisk opplevd.

Jeg og to kompiser lå i telt på vidda, og var på slutten av den tiende fiskehistorien og nederst i den andre cognacflaska :-D I følge kompisen kom det siste gule lyset du beskriver, og dyttet han bakover i lyngen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for meg å bli stemplet som nuts, jeg er sjøørretfisker med en svakhet for å fiske i de mest regntunge høststormene, så det er nok et stempel som er nær sannhet.

Har ikke opplevd noe veldig uforklarlig. Men jeg har vært vettskremt på tur.

Fisket natten i en lakselv da en flaggermus treffer meg midt i trynet.

Det var hakket før middag og det hele ble rygget ut på direkten.

Riktignok noe helt annet det, men det må være en fascinerende og skremmende opplevelse den du har hatt.

Hadde vært artig og funnet ut hva det var for noe.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det der har jeg faktisk opplevd.

Jeg og to kompiser lå i telt på vidda, og var på slutten av den tiende fiskehistorien og nederst i den andre cognacflaska :-D I følge kompisen kom det siste gule lyset du beskriver, og dyttet han bakover i lyngen :-)

Hadde nå bare jeg også vært nede i bunnen av en flaske brennvin så hadde jeg vel sikkert kunne bortforklare det med fyllerør, men jeg var klinke edru. Fant en video som en nordmann hadde lagt ut på youtube fra den 03.10 som, om jeg legger godviljen til, kan ligne på det jeg så. Problemet er bare att med max zoom på tlf så blir det bare vinglete og du kommer liksom ikke nærme uansett. Men han hadde bilder sa han, som var myye bedre, og revolusjonerende.. Men disse hadde han tenkt å tjene penger på så han ville ikke sende dem. Jeg ønsket ham lykke til med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for meg å bli stemplet som nuts, jeg er sjøørretfisker med en svakhet for å fiske i de mest regntunge høststormene, så det er nok et stempel som er nær sannhet.

Har ikke opplevd noe veldig uforklarlig. Men jeg har vært vettskremt på tur.

Fisket natten i en lakselv da en flaggermus treffer meg midt i trynet.

Det var hakket før middag og det hele ble rygget ut på direkten.

Riktignok noe helt annet det, men det må være en fascinerende og skremmende opplevelse den du har hatt.

Hadde vært artig og funnet ut hva det var for noe.

Du har nok rett Truls, du som SØ-fisker kan nok legge ut om grønne menn, abductions og anal-probes uten ytterligere stempling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken retning fra hytta så du lysene. Jeg bare lurer på om du så i retning Hessdalen, der foregår det jo noe som muligens snart blir oppklart. Er jo satt opp en god del med instrumenter oppe i lia med utsikt over nesten hele dalen. Har vært flere ganger på besøk hos en fiskerkompis som bor der oppe. Gå inn på  www.hessdalen.no, og se om du finner noe der.

 

Magne Fjellstad

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken retning fra hytta så du lysene. Jeg bare lurer på om du så i retning Hessdalen, der foregår det jo noe som muligens snart blir oppklart. Er jo satt opp en god del med instrumenter oppe i lia med utsikt over nesten hele dalen. Har vært flere ganger på besøk hos en fiskerkompis som bor der oppe. Gå inn på www.hessdalen.no, og se om du finner noe der.

Magne Fjellstad

Hei.

Det var retning østover, og Hessdalen er vel mer nord-nordøst i forhold til Grimsdalen. Har sett litt filmer fra Hessdalen på youtube, men har ikke sett noe som ligner. Lyset jeg så var også stasjonært, ihvertfall så lenge jeg så det, og det jeg har sett fra Hessdalen er vel stort sett i bevegelse. Blir uansett gøy å høre hva de etterhvert finner ut om Hessdalfenomenet!

Endret av Espen A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...