Gå til innhold

Ønsker for sesongen


Truls

Anbefalte innlegg

Enten vi fisker sjøørret, harr, gjedde eller kun med tørrfluer så har de fleste av oss noen forventninger, forhåpninger, ønsker eller drømmer for kommende sesong, eller tur.

Hva er dine?

For min del så har jeg forhåpninger til kommende tørrfluesesong at jeg blir flinkere til å ikke tenke så mye på hva som skjer i neste vann, eller et område jeg valgte å ikke dra, og bare nyte tiden og roen til fulle der jeg er.

For sjøørretfisket sin del, så håper jeg et par plasser jeg trives veldig godt tar seg opp igjen fiskemessig etter en halvveis sesong sist år. (Og at jeg ikke finner noen garn på noen av stedene jeg ferdes, og at grunnen til det er at det ikke er satt noen garn der.)

Endret av Truls H. Johnsen
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg skikkelige døgnflueklekkinger, hvilket jeg så fint lite av der jeg fisket denne sommeren.

Og selvfølgelig minimalt med vind de dagene jeg er ute med fluestanga, selv om jeg er realist nok til å innse at det ikke blir noe av.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere østlendinger har faktisk ikke lov til å klage over vind  ttongue   ;)

(Og jeg vet hva jeg snakker om, for tidskoordinatoren i min husholdning er fra Oslo så der er jeg en hel del)

 

Tilbring en sesong her i Stavanger-traktene, så skal dere få oppleve vind, dag etter dag etter dag etter dag etter......... ^_^

 

Så mitt ønske er også: mindre vind  iiinnocent

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste sesong ønsker jeg å få fiska mer i elva og ha tid til å gjøre meg litt kjent. Også ønsker jeg å finne Oslomarkas vann i samme "stand" som 4 år siden da jeg sist fisket aktivt der.

Og så ønsker jeg selvfølgelig at forholdene er gode med litt klekkinger og lite vind. Og at fiskekompisene har tid til å være med på fisketur!

Når man tenker gjennom hvor mye man ønsker seg når det gjelder fluefiske, så innser man hvor mange faktorer som må bør være på plass for å ha en bra tur!

Endret av Jarle TL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange snakker om at de ønsker mer tid, men vi har vel alle 24 timer pr døgn til rådighet. Her er det snakk om hard prioritering ;) Skitt fiske

Blir vel en avveining om man vil ha jobb, kone, barn, hus og hjem osv i tillegg til forholdet med fiskestanga.

Så ja, det er snakk om å prioritere ;-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg enda flere teltdøgn med fiskestanga jeg. Er på overnattingsturer jeg finner den roen jeg må ha for å virkelig trives med fiskestanga

Og bedre helse enn dette året, da blir det fort endel mere fisking.

Men skal vel ikke klage, hadde vel ca 45 døgn ute i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...