Gå til innhold

Gero messen lørdag 4. mars 2017


Pål Hedenstad

Anbefalte innlegg

I 2017 avholder Gero sin årlige messe 4. mars. Vi på Fluefiskesiden kan bidra til arrangementet og stille med et knippe fluebindere som sitter samlet som tydelige representanter for FFS. 

 

Dette tror jeg er en fin samlingsplass for medlemmer som stort sett bare kjenner hverandre ved navn. 

 

Er det noen som ofrer seg for felleskapet 4. mars  :) ? De som evt har lang reisevei kan få dekket reiseutgifter - som seg hør og bør når en stiller opp for FFS.

 

Eirik stiller som innpisker og garantist for Rorbua stemning.

  • Lik 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

He he. Da er vi tilbake til "ingen begrensninger".

 

Da ble jeg litt nysgjerrig. Du ønsker å få kommentarer på noen fluer du har bundet for evt å få noen tips som gjør at de kan bindes ennå bedre? Eller har du noen som er så effektive at du ønsker å dele de?

 

Ellers så gjelder jo det at vi kan binde på oppfordring, men da må ønskene komme via denne tråden slik at man pakker med seg det man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Da er vi tilbake til "ingen begrensninger".

 

Da ble jeg litt nysgjerrig. Du ønsker å få kommentarer på noen fluer du har bundet for evt å få noen tips som gjør at de kan bindes ennå bedre? Eller har du noen som er så effektive at du ønsker å dele de?

 

Ellers så gjelder jo det at vi kan binde på oppfordring, men da må ønskene komme via denne tråden slik at man pakker med seg det man trenger.

For å opplklare. Dere ønsket flere til å sitte å binde fluer på stand for ffs. Jeg ber egentlig om en kvalitetssikring før jeg sier at jeg kunne tenke meg å bidra med dette. Lurte derfor på om det var spesielle temaer dere tenkte å ha den dagen på messa. Jeg binder fiskefluer og ikke utstillingsmodeller. Har ikke utstyr til å ta fullverdige bilder, derfor også spørsmål om dere kunne tittet på noe i forkant. Om dere synes dette er pes så er ikke det noe problem, men dere etterlyste flere fluebindere, og da er det greit å vite om man holder den standard som forventes.

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke den med en gang ppcrazyeyes , men vi fikk da ut litt informasjon likevel. Nyttig men utilsiktet.

 

Vi har nå fire fluebindere + Olav/Erik. Jeg skal høre med Gero i morgen om hvordan det er med plass. For oss er det jo en fordel å være så mange som mulig. Oppdaterer tråden i morgen.

 

Når det gjelder det som kommer ut av bindestikka så synes vi at interessen for fluebindingen er det viktigste. At man synes det er gøy og kan inspirere. En teknisk god fluebinder behøver ikke nødvendigvis inspirere mer enn en gjennomsnittlig. For alt jeg vet Kim, så er du langt over gjennomsnittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg skal binde Ultra Damsel. Det har blitt favorittflua de siste 3 sesongene. Det er Rune som er opphavet, men han er jo helt fastlåst i libella. Som tidligere nevnt kan jeg enten binde en gitt flue eller (kanskje mer aktuelt) ta for meg et gitt bindemoment.

 

Jarle skal binde Dyret og sikkert snakke litt om flua.

 

Vidar vet jeg ikke hva skal binde, men jeg håper han binder det jeg så han binde i Åros for noen år siden (Vidar kan du sende meg mob nr på PM så rekonstruerer vi hva du bandt)?

 

Rune tar sikkert imot ønsker via denne tråden han også.

 

Jeg tar med ei reke som Kern Leo Lund lagde i helgen. De som vil se den sier ifra. Den voktes vel på hemmelig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...