Gå til innhold

Kern Leo Lund 28. januar - Stonefly


Pål Hedenstad

Anbefalte innlegg

Lørdag 28. januar kommer Kern Leo Lund til Stonefly for å binde:

 

"Kern's Perfect Leo Shrimp" (http://globalflyfisher.com/patterns-tie-better/kerns-perfect-leo-shrimp)

"The Perfect Transparent Baitfish" (http://globalflyfisher.com/patterns-streamers/the-perfect-transparent-bait-fish)

 

Det blir fluebinding via storskjerm. Billetter legges etter hvert ut i nettbutikken til Stonefly. Entre 100,-. Arrangementet er planlagt å vare fra 11.00 - 16.00. 

 

Den siste lørdagen i januar er vel i utgangspunktet en av de kaldeste lørdagene i året, så å slå i hjel dagen på denne måten bør være et godt valg.

 

Det er FFS som har booket Kern Leo Lund. Vi får på denne måten tilgang til å lage et intervju med denne unike fluebinderen. Jeg vil oppfordre alle til å saumfare FB profilen hans. Dette er et fluebindertalent man sjelden ser maken til. Kombinasjonen av realisme og fiskbarhet er uovertruffen. Fluene er absolutt overkommelige å binde for alle. Å se slike reker krabbe ut av bindestikka er ganske tilfredsstillende.

 

(Om noen vurderer å tjuvstarte litt: Ikke forsøk å lage rekebein med smykketråd som selges på små spoler. Disse er det minne i. Man må velge de fra Wapsi som ligger i større kveiler.)

 

Fungerer dette fint kan vi gjøre tilsvarende også i andre butikker. Vi har valgt å starte på Gran slik at vi ikke favoriserer Oslofolket til enhver tid.

 

Mer informasjon kommer senere - men da er det iallefall mulig å sette av dagen for de som synes det er gøy å binde fluer.

 

Om noen finner KLL fluer på nettet og gidder å legge de inn i denne tråden er det fint.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det nærmer seg.

 

30 billetter legges ut for salg på https://www.stonefly.no/en av  de nærmeste dagene. 

 

Jeg postlegger et varsel så snart billetter er tilgjengelig. Jeg vil anta at det lønner seg å være ganske tidlig ute.

 

Det gikk litt raskere enn forventet. Da har iallefall FFS et fortrinn :) :

 

https://www.stonefly.no/butikk/billetter-kurs-og-arrangement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger 1 person med litt fotokunnskaper som kan ta bilder av fluene til Kern Leo Lund den 28. Besøket skal jo følges opp med en artikkel på FFS.

 

I tillegg trenger vi en sjåfør med bil for å transportere Lund tilbake til Gardermoen ca kl 16 den 28. januar. 

 

Noen som kan hjelpe til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig greit å komme seg til Gran med NSB.

 

Tog går fra Sentralbanestasjonen 0942 og er fremme 11.01. Det tar vel 3 minutter å gå bort til butikken - om du går sakte. Vi venter til toget har landet før vi starter. Ellers går det et tog som har kortere reisetid som er fremme rett over 10. Butikken åpner klokken 10, så man risikerer ikke å bli sittende på perrongen å se på folkelivet på Gran. 

 

Retur f. eks 16.20. Fremme på Oslo S 1730.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det går en debatt om dette med å bidra på FFS: Fortsatt er det ingen som har meldt seg for å avbilde arrangementet kommende helg.  Kjøringen av Kern Leo Lund tilbake tilbake til Gardermoen løste seg ved at et "ikke-medlem" ringte meg og tilbød seg å kjøre! .........

 

Sjøørretsesongen står for døren og her har man muligheten til å hente inn siste nytt fra våre danske venner. Timingen er super og fluene som bindes er med rimelige og lett tilgjengelige materialer. Noe særlig mer kan man vel strengt tatt ikke ønske seg. 

 

Jeg skal skrive en artikkel om KLL, men en såpass dyktig fluefisker som KLL fortjener at fluene avbildes anstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette arrangementet er verdt å få med seg :-)

Ja det skal bli interessant å se hvordan han plasserer rekebeina. Er en skikkelig snarvei å få se opphavsmannen gjøre dette. Som alt annet er det nok enkelt bare man får den rette inngangsporten til teknikken fremfor å knote selv.

Ikke siste gangen han er i Norge for å binde fluer vil jeg anta. Han har mer å by på enn de to fluene han skal binde i morgen, men jeg tenker publikum får en passelig dose med to mønster og varianter av disse (blant annet har han noen mysis imitasjoner som ser meget bra ut). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fikk en flue av Kern Leo Lund i slutten av januar. Noen har vært skeptiske til hvordan denne reken går i vannett (ikke noe galt i å være skeptisk, er jo nok av reker med ryggskjold som roterer). Jeg hadde nesten glemt at jeg skulle gi en tilbakemelding - men bedre sent enn aldri:

Svaret er at flua går prikkfritt. Det er ikke antydninger til at flua bikker over på siden eller snur seg - uansett hastighet.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...