Gå til innhold

Boligbygging i Lillestrøm.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare OBOS som bygger leiligheter, hotell og kontorer til den i nærhet til kommunikasjons - sentra her i Lillestrøm. I går, mandag så jeg noen som var godt i gang med bygging av en ny enebolig like utenfor SATS, adresse Dampsagveien. Et skjære-par er nesten ferdig med reisverket til boligen som skal tas i bruk til våren. I grunnen så ble jeg ikke overrasket da jeg for 7-8 årsiden så et par som begynte å bygge i november ved bussholdeplassen ved Dovre senter, Øvre Rælingsveien Skal se om jeg har flaks og kan få tatt et bilde av byggherren en av de første dagene.

 

Magne Fjellstad.

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Trekker fram denne igjen, av den enkle grunn at jeg igjen har observert planlegging av vårens "leilighet". I forrige uke så jeg en skjære som kom og inspiserte muligheten for å bygge på en etasje på de to redene over hverandre som allerede er benyttet i kastanjetreet like ved heisen til parkeringshuset. Om det var kun for å se om noe av byggematerialet kan benyttes til et helt nytt rede kan jeg ikke uttale meg om. Og da jeg passerte kastanjene mellom Sats og Rema 1000 satt det en skjære der også og faktisk nappet i det redet som ble bygd forrige vinter og oppfostret en familie i løpet av våren og sommeren. Så jeg vil tipse naturelskere her over Østlandet i hvert fall være ekstra oppmerksomme i tiden framover. Ser dere noen få kvister i en liten klynge, så følg med. Muligheten for at dere kan følge med på byggingen er meget stor.

 

Magne Fjellstad.

Endret av Magne Fjellstad
Glemt å skrive ned opplysninger.
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...