Gå til innhold

Fly Brigade Bindevideo


Kim W

Anbefalte innlegg

Her binder jeg en artig liten sak som gir en livlig profil i sjøen, Splayed Shrimp, eller sprikende reke om du vil. I enden av videoen ligger en liten fremvisning av hvordan reka ter seg når den treffer vann, her snakker vi liv og røre i hvert inntrekk. :)

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Får prøve det nye utseende på forumet da med å poste en kjent vårflueimitasjon kjent som wagving caddis. En flue med vingemateriale laget av luftfilteret fra en vw bil. Originalt presentert av Staffan Lindstrøm i sin tid, her noe endret med bla annet cdc i front.  :) 

 

Endret av waffern
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom binder jeg ei flue for moro skyld, uten å tenke på om den skal fiske eller ikke. Jeg synes fluebinding er gøy om det er fiskefluer eller andre rariteter som surres sammen på krok. 

Dette er en sånn raritet, som jeg synes er artig å holde på med en gang i blant. :) 

 

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...
3 timer siden, waffern skrev:

Det har vært stille en stund på kanalen fordi pc'en takket for seg. Men nå har vi en ny i hus så nå er det klart for nye videoer etterhvert. Det jobbes med en fiskefilm også som huser vakker natur og en og annen ørret. :)

Det høres meget bra ut! Videoer er mye lettere enn instruksjoner i tekst når man ikke helt har stålkontroll på alt mulig rart. Mvh en som nå også har fått hackleklemma hengendes i lampa. <<l

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waffern skrev:

Devi, har du ei flue du lurer på skal jeg lage en sbs video til deg. Bare moro for meg så kom gjerne med et forslag

Baksiden er at jeg legger en egen vri på flua, hvis jeg ønsker. :)

Oioi, her kan lista fort bli lang! Men, døgnflueboksen min ser litt slank ut, så noe i den rettningen ville vært knall. Skulle være mye rom igjen til egen vri da ;) Baetisene mine ser jo ut som noe jeg har lagd i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg lage ei flue som heter "Sailor Wing Dun. Mønsteret lærte jeg av André Brun. (INTERNETT).

Denne flua har jeg fått ørret og røye på i elv, Nord Norge, som forøvrig er verdens vakreste plass! Denne flua er litt annerledes, ligger fint i filmen som klekkende døgnflue/dun, litt avhengig av hva ørreten er ute etter.  Flat i filmen altså. Poster til uka en gang. :)

Her er en link som viser flua

http://www.thetroutbum.com/no/fluefiske/fluebinding/12-sail-wing-dun.html

 

Endret av waffern
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har gått meg hus forbi Waffer'n. Sorry rett og slett. Jeg har såvidt begynt å titte på vid'sa, men skjønner nå  at jeg har sitti på face for lenge ???
Det er jo dette som er matnyttig, takker og bukker for inspirasjon i kveld. 
Nå blir det krok i stikka i kompaniskap med (David Gilmour "and then") og litt surring, og litt rødvin ;D
Takker og bukker for at du henter meg litt opp fra kjeller'n sånn bindemessig laugh

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ikke glemt deg, devi, har bare hatt litt trøbbel med pc'en. Men nå er den oppe å går igjen! 

Her er en bindebeskrivelse av min favorittreke. Denne går utrolig fint i vannet og har noen ørreter på samvittigheten.fffish

 

  • Lik 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...