Gå til innhold

4 # allround


markus glasø

Anbefalte innlegg

Winston Nexus #4 8,6 er en fabelaktig allround stang. Mye rimeligere enn Boron-stengene. En rask, fleskibel og ekstremt tilgivende stang med mye kraft. Jeg har mange Winston stenger, dette er en av de morsomste jeg fisker med. Kjøpte den egentlig til min sønn. Ble hans favoritt stang umiddelbart, og en stang jeg ofte tar med meg når han ikke er med på fisketur.

Endret av Kjell S. Rakkenes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige stenger innen winstonmerket, men mange av de jeg har prøvd har hatt en myk øvre del, og noe stivere bunndel som er rimelig enkel å få med seg. Winston er for det meste på klassifiseringen eller er noe lettere i klasse enn tallet på klingen skulle tilsi, i motsetning til mange stenger på markedet i dag.

Disse er oppgitt som forhandlere i Norge ifølge winston sin hjemmeside.

Hvor oppdatert den er vet jeg ikke...

post-2542-0-05230600-1482944153_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjonsmessig er jeg veldig fornøyd med loop xact i klasse 5, så hvis noen har prøvd en xact og funnet en annen stang med lik aksjon i klasse 4 , rop ut! Ser at det er mest dyre stenger som anbefales, for min del er aksjonen det viktigste, ikke korkkvalitet og lignende, så hvis noen har noen rimeligere modeller å anbefale så tar jeg imot det også. Har vell forsåvidt forstått at dyre stenger ikke trenger å være best, har ikke byttet ut xaxt i klasse 5 for noe annet, og det etter å ha prøvd en del 6000-8000 kr stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg om at dyre stenger ikke behøver være "bedre" enn andre.....og som du sier er det viktigste å finne en aksjon og stang som du føler deg vel med,og som fungerer for deg.

Grunnen til at jeg foreslo Winston var rett og slett at jeg og andre som har prøvet den,føler seg komfortabel med stangen ganske umiddelbart,og kaster godt.

Er nesten umulig å foreslå stenger for andre,da preferanser og teknikk er så mangfoldig.Prøve seg frem og få prøvekastet flest mulig stenger/snører er egentlig det eneste saliggjørende...

Etter mange år ved elva,har jeg nå kommet frem til 3 forskjellige og moderne stenger som dekker mitt behov....men det kommer jo noe "nytt" hele tiden <<l

Lykke til <<l

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stanga du ender opp med å like best vil være den beste stanga. Sånn er det for oss alle.

Jeg brukte lang tid på å bli venn med b3x serien, men nå er den en favoritt både i klasse 4, 6 og 7

Spesielt sekseren gjør det vanskelig for andre stenger å slippe til. I klasse 4 så er både sage circa og dan craft sin five rivers, sig V blandt de som er utfordrere til mye fisketid. Five rivers'en er i en helt annen prisklasse (mye billigere) men da må man bygge den selv...

Som nevnt over her, så er det lurt å få prøvekastet en del stenger, og med noen forskjellige snører.

Da blir det lettere å finne stanga med stor S.

Virker som de som ender opp med winston i arsenalet får et spesielt forhold til merket. Men det er mye gode stenger på markedet, og færre og færre dårlige.

Veldig mye bra å finne i mellomklassen prismessig også.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Truls. (Også hva gjelder b3x)

 

Tror jeg har skrevet det før, men min "beste" stang var i over 20 år en Orvis limestone 8,6 fot, i klasse 6, som ble kjøpt i Baldersgate, for de som er gamle nok til å huske den butikken...brukte den til alt fra mygg til smålaks...så det ble en liten klump i halsen når den tok seg en tur i sykkeleikene for noen år siden..Fordi den ble mye brukt, så "kunne" jeg også stanga godt...

 

Men, det var jo i de årene hvor stangarsenalet bestod av 3 stenger totalt, en tohånds i klasse 10, en enhånds i klasse 8 og Limestonen...Det gjorde det litt lettere å holde styr på snørene også..

 

BC

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veldig glad i Scott Radian 4èrn min, for meg ble hele kasteopplevelsen en ny med denne stanga. Hadde god kontroll på lengde, retning/plassering og presentasjon fra første stund. Før jeg kjøpte den prøvde jeg også Sage One i samme klasse, den likte jeg ikke like godt. Følte den ble litt for stiv og hard, men har endt opp med en Sage One 6èr til streamer likevel...

Har også såvidt prøvekasta Clutch Archipelago, riktignok i klasse 6, men den likte jeg også godt. Vet ikke om den er og få i firer, men er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi en positiv lyd for Scott A serien som flexer fint. Har en A3 i 8.6' som funker for meg som en allaround #4 når jeg kjører karbon. Serien er ikke heller all verdens dyreste, så spørs hvor vennlig nissen din var. :-) Lykke til med stangkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...