Gå til innhold

Intermediateline i #4


AndersK

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg en intermediate/saktesynkende/glassline til firerstanga.

Mange av disse lages jo kun fra #5 og oppover så utvalget begrenser seg litt. Et alternativ jeg heller litt mot er Eikre sin Aquila Demersio glassline som koster 698 hos skittfiske. Billigere alternativer er Cortland 333 og 444 som begge finnes i intermediate. Begge disse finnes fra #5 og oppover men er visstnok ganske lette. Er det noen som har erfaring med noen av de nevnte eller har andre alternativer de vil anbefale?

Jeg kan jo legge til at stanga jeg i utgangspunktet tenker å bruke er en Lamiglas ti2000 (den med titanrøret nederst på klingen:) som er en relativt kraftig firerstang.

Nevner også at jeg ikke er så veldig glad i snører med vekta langt framme ala barrio gt90

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv et søk på Ebay om du ikke allerede har gjort det.  Mange liner fra anerkjente produsenter, ofte til en gunstig pris, selv om de billigste ikke er de samme modeller/ farger som føres i butikker her til lands.  Ofte selges disse fra England som har en ok fraktpris.

 

Jeg har kjøpt endel opp igjennom, de aller fleste har jeg vært godt fornød med, men iblandt har det vært et og annet vært bomkjøp.  Men når du får 3-5 liner for prisen til en her på berget, kan en prøve litt forskjellig. 

 

Personlig har jeg ikke kjøpt "kinaliner", men jeg har hørt at mange har vært fornød med disse også!  Da får du lina hjem i posten for en drøy hundrelapp!

Tror Staffan hadde en tråd her om "kinaliner" for ei tid tilbake, og han var visstnok godt fornøyd med de han prøvde. 

Endret av Trond Ingebrigtsen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Trond og Markus.

Sjekket Ebay nå og fant noen aktuelle alternativer.

Snowbee xs er også med i vurderingen. Egentlig litt rart at ikke fler leverer glassliner i #4

Endret av AndersK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primært er det stillevannsfiske med myggpupper og andre nymfer jeg ser for meg.

Det er nok som du sier et begrenset marked for både intermediate og synkesnører til bruk i ferskvann/lette klasser.

Men nå har jeg en del alternativer så jeg skal nok finne et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke trenger å komme veldig dypt så funker en polyleader i passe synkegrad fint, med flyteline. Jeg har tenkt noen av dine tanker og kjøpte meg Barrio sin Mallard i sinktip for å teste mot sik, men har ikke ennå fått den testet. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...