Gå til innhold

Kjells innsekter


Anbefalte innlegg

Spennende det du skriver om hvordan Sulphurea og Dalecarlica klekker. Enig i at en klassisk våtflue kan imitere en svømmende dun på vei opp til overflaten. Har dette blitt filmet noen gang? Klarer ikke helt å se for meg en voksen dun svømme under vann :-)  Selv har jeg bundet flymfer for akkurat denne situasjonen, men har fortsatt til gode å få testet de i praksis. Har bundet flymfer som vist i youtubevideoen:

 

 

Disse blir pene å se på i allefall (i mine øyne), og er artige å binde. Fordelen med en mer klassisk våtflue slik du anbefaler (eks Greenwells Glory) er vel at de er litt slankere og bryter overflaten lettere.

Endret av Jarle TL
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende det du skriver om hvordan Sulphurea og Dalecarlica klekker. Enig i at en klassisk våtflue kan imitere en svømmende dun på vei opp til overflaten. Har dette blitt filment noen gang? Klarer ikke helt å se for meg en voksen dun svømme under vann :-)  Selv har jeg bundet flymfer for akkurat denne situasjonen, men har fortsatt til gode å få testet de i praksis. Har bundet flymfer som vist i youtubevideoen:

 

 

Disse blir pene å se på i allefall (i mine øyne), og er artige å binde. Fordelen med en mer klassisk våtflue slik du anbefaler (eks Greenwells Glory) er vel at de er litt slankere og bryter overflaten lettere.

 

 

Her er du inne på noe, Jarle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...