Gå til innhold

Bursdags tips?


Harepusen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mannen min fyller straks år og han er en ivrig fluefisker!

Han har det meste av utstyr og jeg er helt blank på hva jeg kan kjøpe til han. Noen som har noe tips om nytt, må-ha, turer etc.?

Han fisker forøvrig laks og ørret, mest i elv, samt at han binder fluer.

 

Gode tips mottas med takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer kun for egen del, og kan kun svare for meg selv, men jeg er såpass bevisst på hva jeg skal ha innenfor denne hobbyen at å kjøpe noe til meg ender stort sett opp med å bli feil, så om jeg får noe fluefiskerelatert så bestiller jeg det selv, men får igjen pengene for det. Kjedelig, men da får jeg det jeg vil ha.

En ting jeg ville satt pris på for eksempel er om noen hadde gått i en butikk/nettbutikk som har mye fluefiskerelatert og gitt meg et gavekort.

Et årsabonnement til norges beste fluefiskrelaterte forum bør være en "bankersgave" som tillegg ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en litt "spesiell" bursdag, tenker jeg 5000.

 

Han får gavekort til jul/bursdag hvert år sammen med noe annet "lite"...sikkert fordi jeg synes det ser kjedelig ut med bare et "kort". Men vet han har god bruk for det!

 

Er det et spesielt magasin/blad man kan abb. på ....så er "veldig" bra ? Ser han leser mange forskjellige.

Eventuelt er det noen som arrangerer helge turer? Han er jo vant til litt lengere turer. 

 

Eller noe IN i 2017 ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en mulighet: http://www.guideline.no/TMC+VISE+II+BLUE.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1M48.ips?template=norWebshop tenker Gero kan skaffe den.

Ellers finnes det meget bra vadejakker fra SIMMS i den prisklassen. Bjørnar hos Jarle og Bjørnar Fluefiske er vel den som kan mest om Simms produktene. Og om man har en vadejakke allerede er det aldri feil med 2. https://www.flyfisheurope.com/simms/outerwear/

Stenger, liner og sneller går veldig på personlige preferanser, så der er det vanskelig å treffe. Sikkert flere som har forslag nå som de har en pris å forholde seg til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flugfiske i Norden er et koselig og tradisjonelt magasin. Det går jo ann å abonnere på.

Hvis du heller vil kjøpe en opplevelse til han så ville i allefall jeg satt pris på en dag i båt driftende nedover elva, for eks http://fishspot.no/guide/driftbat-rena-fiskecamp/ På dette stedet har de også overnattingsmuligheter.

Det spørs litt om han er mest interessert i laks og sjøørret eller også fisker innlandsørret. Tilnærmingen kan være ganske forskjellig. Jeg regner med det finnes opplevelsespakker for laks og sjøørret også.

Av mer materielle ting så er en skikkelig god bindestikke utrolig mye verdt for fluebinderen, samt høykvalitets vadebekledning for fluefiskeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harepusen skrev:

Men har noen ideer nå!

Enkleste er vel bare å be ham om en ønskeliste med alt han kunne tenke seg, inkludert dyre og billige ting. Med tips om butikker og nettsider der dette finnes. Å finne noe som han "ikke har tenkt på" er umulig. Han bør nok begynne på listen noen måneder før bursdag :) Jeg vet selv at det er vanskelig å lage en liste, men setter jeg med ned med en katalog eller nettside så finner jeg alltids noe jeg kunne tenkt meg.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...