Gå til innhold

EPIC 480


Anbefalte innlegg

Da er mitt første Epic-bygg i boks. Takk for alle som fulgte med underveis, håper resutatet får dere å prøve glassfiber med rare fargekombinasjoner. Lærdommer underveis: A) Bruk rikelig med CP, så får du jevnere farge. Takk og pris guacamole er ikke jevnt heller i grønt. B ) Vent noen minutter med PUR før du seler korkendene med teip, da blir det (kanskje) mindre PUR trykk på endene.

Bygget: "Salsa and Guacamole"

Blank: Swift Epic 480-3 i salsa

Snellefeste: Lemke LC10-D Smoked nickel

Guidene: Snake Brand Universal ECO smoked nickel

Stripper: Agate from Joe Arguello

Kork: Det beste som Mistpool har

Tråd: ProWrap Nylon i "Avocado" + Color Preserver

Cascol PUR + FlexCoat Epoxy lim

Threadmaster lite + isopropanol (2:2:1)

20170225_102444.jpg

Endret av Bounce
typos...
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult tema, og nydelig, gjennomført arbeide, stanga ble knalltøff og jeg håper den er like god å fiske med som den er origal av utseende.

Hadde vært fint om du ville delt litt om hvordan den er i bruk når du har fått fisket den inn. (Kommer sikkert til å ryke på en sånn etter hvert...)

Takk for at du har delt byggeprosessen med oss. Alltid gøy å følge med på hvordan andre gjennomfører byggeprosessen sin.

Hvilken snelle er det du har på den?

Endret av Truls H. Johnsen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Pokker å, på grunn av nettopp denne tråd har jeg ikke klart å styre meg. Men da jeg nok ikke klarer å toppe denne så får jeg prøve meg på en litt mer nøytral stang da det var lettest sånn. Kjøpte den som lå til salgs her på nett. Epic 476 3 Amber. Det blir trolig med blanke surringer og ev en tynn farget markering. 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir vel å lage sin egen personlige spesialtilpassede stang. Glassfiber kan være flott enten man kjører klassisk og avdempet, eller om man velger å gi full gass med 'ville' fargekombinasjoner. 

Enig med bounce, tenk det gjennom og prøv litt forskjellig på den biten som dekkes av håndtaket og snellefeste. 

Titt på en del bilder for inspirasjon 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Da har jeg tatt noen småtur med stangen, mest å teste snører. Stangen er rolig, og kaster lett. Funker utmerket med overhead med en SA VPT #4. Rullet fint med Barrio SLX #4. VPT syntes ikke å flyte så godt så rulling funket ikke så bra med den, må teste igjen etter line care. Generelt funker stangen med alle snørene jeg har prøvd, men noen er jo bedre til visse formål.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...