Gå til innhold

Jåleri


Emil

Anbefalte innlegg

Klarer ikke legge stråkurv, pipe og fyrstikkesker bak meg, men for å spare dagsturtråden er det vel greit å flytte diskusjonen over. Mistenker at dette sklir ut.

 

Er det verre nå sammenlignet med gammeltiden? I dag har vi iallefall en slags tredeling hvor du har noen som er fanatisk opptatt av å først inn i fremtiden med nano i både hode og ræva og aerodynamisk baseballcaps, de som går baklengs inn i fremtiden og jåler seg opp på sitt vis, også har vi jo majoriteten som befinner seg et sted midt i mellom disse og gjør generelt lite utav seg.

 

Disse forlengs-, baklengs- eller mellomtingkarakteristikkene tror jeg har mye hvordan folk er som person, og det er derfor jeg har vanskelig for å se for meg at det ikke var samme opplegget før i tiden?

 

Det som har vært litt rart de siste årene og laget litt krøll i systemet her er jo at ungdommen som har vært foregangsfigurer innen skjønnhet, mote og velvære har trykket både gammeltia og fluefiske til sitt bryst. Plutselig har man både nostalgikere og trendsettere på samme side av ligningen og alt blir veldig skeivt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis jåleri, men hvorfor i helvete har ikke vi fluefiskere tilgang på caps med hakestropp ?

Det blåser jo minimum 10 m/sek hver eneste dag i sesongen, ihvertfall når man er ute ved elva, og jeg har ikke tall på hvor mange av mine caps'er som har blitt tatt av vinden :-\

Ja til caps med hakestropp, og gjerne øreklaffer, så slipper man å bli døv av vinden . . . Og jeg vil ha med riktig logo ;D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Lars- skrev:

Ikke nødvendigvis jåleri, men hvorfor i helvete har ikke vi fluefiskere tilgang på caps med hakestropp ?

Det blåser jo minimum 10 m/sek hver eneste dag i sesongen, ihvertfall når man er ute ved elva, og jeg har ikke tall på hvor mange av mine caps'er som har blitt tatt av vinden :-\

Ja til caps med hakestropp, og gjerne øreklaffer, så slipper man å bli døv av vinden . . . Og jeg vil ha med riktig logo ;D

Vi vurderer å bestille noen FFS capser og / eller t-skjorter. Kan du oppdatere tråden med en skisse, så skal vi se hva vi kan få gjort. Uansett - om det blir caps - så blir det både riktig logo og riktig utforming på bremmen.

(Noe sier meg at vi havner på t-skjorter - og det blir ikke noe slim fit jalla)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe slikt? Ikke bare får man surret fast hatten på vindfulle dager, men vi vet jo alle at det kan være litt vanskelig å holde kontroll på lina når det blåser kul stiving. Veldig kjekt med de lappene så man slipper å kroke seg selv i øret. Vinn-vinn. 

sherlockffs.png

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pål Hedenstad skrev:

Vi vurderer å bestille noen FFS capser og / eller t-skjorter. Kan du oppdatere tråden med en skisse, så skal vi se hva vi kan få gjort. Uansett - om det blir caps - så blir det både riktig logo og riktig utforming på bremmen.

(Noe sier meg at vi havner på t-skjorter - og det blir ikke noe slim fit jalla)

Noen skisse får jeg ikke laget, men om det skulle bli FFS capser, så er vel ikke hakestropp og kanskje en liten propell (vindmåler) på toppen for mye å be om ? 

Ellers er jeg enig i at slim fit t-skjorte neppe kler for mange av oss . . . Personlig har jeg fuglebryst og ølmage, så jeg tar meg best ut i bar overkropp 8)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ffs burde få laget opp noen fyrstikkesker med logo, og i halv (eller mindre) størrelse enn vanlig.

Da kan vi legge denne ved siden av fangsten for å dokumentere hvordan snittstørrelsen vår plutselig blir respektabelt økende.

Og vi kan få det til å se ut som ørreten i den lokale bekken plutselig er stor. Vel, da må en kanskje ned i kvart størrelse også for den saks skyld...

Forøvrig vil jeg skåne verden for synet av meg i en slimfitskjorte, selv med rett logo

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tidligere tider så var det vel aristokratiet og de øvre samfunnsklasser som drev med fluefiske og det gjenspeilet seg nok i utstyret,  og ikke minst bekledningen de brukte. Og ikke minst i væremåte både langs elva og ellers. Sånn sett er det nok annerledes i dag for mange, og selv så føler jeg meg veldig lite jålete, spesielt når jeg står i kuling og sludd på kysten. Men jeg setter krav til utstyret. Jeg bryr meg lite om merker og hvordan bekledningen ser ut, det er langt viktigere med funksjon sånn jeg bedriver mitt fluefiske. Det blir fort utrivelig med en vader som lekker eller ei jakke som ikke er tett mot hverken regn ellert vind. Det skal fungere. Jeg liker å tro jeg er relativt jordnær, og som person er jeg lite jålete, men når det kommer til sneller og stenger så er nok historien en litt annen... kremt...

Og særlig ille ble det etter at jeg begynte å bygge stenger. Da måtte en stang ha en snelle som passet, og fant jeg ei stilig snelle så har det skjedd at jeg har måttet bygge ei stang spesielt for denne... her har også funksjon til en viss grad blitt satt til side, men av de som blir brukt mye, så er det funksjon som trumfer det meste. Heldigvis lar dette seg i enkelte tilfeller kombinere ;-) ogda er lykken gjort!

Så på spørsmålet om jåleri eller ikke så må jeg nok svare både og. På enkelte ting ikke,  og på andre ting så er jeg nok bortimot værst i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...