Gå til innhold

Bygge om stang


Anbefalte innlegg

Har to Dan craft FT fiver rivers i 7 og åtte på 10 fot som ble bygd på for noen år side, dessverre skjedde det en kjemisk prosess mellom CP og epoxyen så de har ligget på vent for ombygging. Et par kvelder med kniv,barberblad og forsiktig lighter flamme, ble ringer byttet og nye surringer på åtteren. Toppdelen ble 0,4 gram lettere denne gangen. Byttet keramiske enbente sic til  snake. Hadde vel hele serien av ft i ni fot utgaven, angrer litt for at jeg kvitta meg med dem , men de jeg har igjen får fornyet bruk i ny utførelse. Fordelen med å bygge stenger selv, at man kan forandre på de.

ft2.jpg

ftp.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du gått grundig til verks!

Det er ikke bare bare å få av alt av epoxyrester osv. Har gjort dette selv ved flere anledninger, når jeg har ønsket forandring på noen gode stenger.

FT serien er jo kanoner uten like, men dessverre sliter jeg med kastingen med den serien. 

Stanga ser strøken ut, så her har du gjort en god og grundig jobb!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man ta betalt for det hadde det neppe vært lønnsomt. Aldri tatt tida, men det går vel et par timer å bli kvitt gamle surringer og epoxy. Par timer på surre på og ordne og file foten på ringene. Epoxy arbeidet går kjappest med mixing og rydding en times tid totalt på to strøk. Lar stanga rotere tre timer  å maskin når epoxyen er lagt på surringene. Hadde jeg hatt maskin til det hadde tråd surringene  gått kjappere. Andre lag epoxy legger jeg på med flexcoat slip clutch hvor stanga roterer  med 200 rpm. Epoxy jobben er det som går kjappest og mindre du arbeider med den bedre blir finishen.

epoxy.mov

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...