Gå til innhold

Turkoppen


Tørrflua

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig en veldig lite unik og masseprodusert greie jeg kjøpte på obs! for noen år siden. Masseprodusert eller ei så likte jeg den, spesielt fordi jeg var på utkikk etter et skikkelig øl-beger å ha på tur... I fjord gikk den i bakken ved et uhell og hanken knuste. Heldigvis for meg har jeg meget nevenyttig kompis som bl.a lager utrolig fine fluestenger hvor han har ekperimentert litt med forskjellige treslag i håndtaket som alternativ til kork. Resultatet ble en (syns jeg) døds fet, og ganske unik, kopp med hank i Hawaian Koa!!

koppen.JPG

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Ja dette er kopper med sjel. Likte spesielt den øverste med masse liv i treverket.

Ser at det er en mørk flekk i den ved håndtaket, er dette bark eller er de epoxy innlegg ?

Hvorfor jeg nevner dette er at hvis det er bark så kan koppen sprekke pga at treverket kan være veldig tynt der. Hvis du har vurdert det som holdbart så ikke gjør noe med det da det er med på å gjøre koppen unik. Men hvis du er usikker så pirk forsiktig vekk barken og erstatt med 2 komponent epoxy blandet med grovt trepussestøv. Fargen på trepussestøvet kan justeres med varme/ lighter før den blandes i epoxyen. ( har gjort det på den et kvisthull på den venstre koppen ved håndtaket, i mitt første innlegg)

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt og ikke gjøre noe med barken du nevner. Barkbiten kommer sikkert til å løsne før eller senere. Håper bare ikke noe av treverket sprekker. Lurt tips med epoxy, takk for det!:) Jeg likte også den øverste best, har en kopp til på gang fra samme treet. 

Ikke funnet noen nye emner, har en tendens til å bli veldig gira når jeg nærmer meg fiskevann og rekker ikke se etter rirkuler-_- Tenkte å lage 3-4 kopper til som kan bli julegave. 

Har du emner til tørk?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...