Gå til innhold

CTS Quartz Gen II erfaringer?


Bounce

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer, eller kan peke til noen andre sine, om de nye glassfiberblanksene fra CTS, generation 2?

Jeg lurer litt på om jeg skulle gå for en Epic 686 eller en CTS 686. Vet at Epic sin er vel likt, men koster også en tusenlapp mer.

Det finnes noe informasjon og erfaringer ute om CTS Gen I, om at 686 er litt mer helaksjon og mykere enn Epic'en, men ingenting

om de nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noe erfaring med serien men jeg regner med at dette er noe av det ypperste man får på markedet av glass, og det eneste jeg har klart å finne om den er beskrivelsen som CTS har på sidene sine : http://ctsfishing.com/product/cts-quartz/

Ut i fra det, så er den spennende så det holder. 

Kvalitetsmessig så er de nok fullt på høyde med hverandre, det er nok mer aksjoner o.l som skiller da de lages på samme sted så vidt jeg vet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Truls. Ja, har lest gjennom CTS sin beskrivelse, som ga meg den opprinnelige intressen å søke litt mer info. Enig at kvaliteten er sikkert på høyde, siden CTS lager begge blanksene, og at aksjonen er der forskjellene vises. Men aksjonen er sikkert litt forskjellig for Quartz at det ville vært nyttig å høre litt mer om det. Epic sin 686 er så vel likt som allround glass sekser at den fremstår som et trygg kjøp, Quartz litt mer ukjent. Men ukjent er jo spennende... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket prisen på en CTS Quarts gen 2,  7,6 fot klasse 4, og den kom på rett over 2000 inkl frakt, så kommer moms i tillegg på dette selvfølgelig, så det er jo en helt annen pris enn epicen som ligger på 3000 før frakt og mva. Det er stor forskjell i pris...

Epic har jo vært utrolig dyktige til å skape seg et navn, og det gjør jo gjerne sitt til at man kan ta en høyere pris i markedet. CTS`en er nok like bra kvalitetsmessig, bare så synd det er så lite info å finne om de mht aksjon osv. Men erfaringsmessig så kan man ofte finne vel så gode blanks (for eksempel CTS`en i dette tilfellet) for en billigere penge om man er villige til å lete litt, og ta sjansen. Risikoen er at man kan gå på en potensiell smell, men når begge blanks er laget av samme produsent, så tviler jeg vel litt på at "smellen" kan bli så veldig stor. Du har et definitivt godt poeng i at den er spennende! 

Jeg ble litt fristet av en nå, så pokker ta at du måtte ta opp dette temaet :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, Truls, glad jeg kan være til nytte...angel

Swift sender nå fraktfritt men blir likehvel, ja, litt annen pris. Delvis begrunnet, tror jeg,

for den 686 synes å være betraktet som en av de beste der ute. Men ønsken å eksperimentere er sterk, og dessuten får man jo CTS blankser i flere farger. laugh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja du satt i gang kreativiteten og lysten til å bygge, og det er bare bra. Trenger virkelig ikke en stang til... men lysten blir stadig vekk for stor :rolleyes:

Så frakten var gratis nå ja, og det hjelper litt, men fortsatt en tusenlapp i forskjell. 

Jeg har forøvrig en Epic 686 og den er vel en av de kuleste fargene jeg har har sett på en klinge (salsa), men dessverre blir den langt mindre brukt enn den burde, og det har litt med måten, og stedene jeg fisker å gjøre. Ønsker stor rekkevidde raskt, og samme lengden er rett og slett ikke oppnåelig (for meg) med en glassfiber. De gangene jeg kunne brukt den, så har jeg den ikke med... jeg må ta meg sammen rett og slett, for den er veldig artig å kjøre fisk på.

Grunnen til at valget falt på epic er at den er anerkjent, får mye gode tilbakemeldinger, og fremsto som et trygt og sikkert valg. For min del så er det en firer som kjapt kunne havnet på ønskelista denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe

Kikket på den, men ender nok med en annen farge, om jeg først ryker på en. Skal prøve å holde meg en stund... men man vet nå aldri når man plutselig må gi etter.

(Så du kan trygt ta den du ;D)

Endret av Truls H. Johnsen
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...