Gå til innhold

Danielsson dryfly vs nymph w vs F3W


Tørrflua

Anbefalte innlegg

Tja, brems eller ikke? F3W har en, original modellene har systemet som du kjenner dersom du har en Nymph W. Bremser, ja, men like mye inn som ut. Vektmessig ville jeg bygget stangen og testet for vekt om balansen er riktig med Nymph. Dersom ikke, gått med en DryFly.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre er utmerkede sneller. Det er bare smak og behag. F3W blir en litt annen snelle med meget god brems og er langt mer vedlikeholdsfri enn Originalmodellene. Man får jo litt mer handlingsfrihet under kjøring av fisk når snella har brems. Men det er jo noe eget ved de originale da.

Nymph: Lett, fysisk liten, liner med minne får mer minne av mindre spole, funksjonelt utsatt for urenheter som påvirker hvor jevnt spolen roterer, krever vedlikehold, må håndbremses, fås i svart og kan fås i titan.

DryFly: Lett, fysisk stor (diameter 95mm), liner med minne får mindre minne av større spole, funksjonelt utsatt for urenheter som påvirker hvor jevnt spolen roterer, krever vedlikehold, må håndbremses, fås i svart og kan fås i titan.

Selv så synes jeg det er pent med stor og grunn spole (som DryFly og Midge), men dette er jåleri da man får mindre plass til backing.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene hittil,  håper på litt fler. Akkurat nå heller det mot Dryfly på 476 Epic 

Tok en telefon til Danielsson fabrikken for å få litt oppklaring vdr farge og leveringsadresse.  De 3 seriene leveres kun i svart. De hadde kun laget noen i titanfarge (som L5W) men har ikke flere igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle snellene. Godsnøret blir satt på F3W. Synes personlig det er en pen snelle. Den jeg har er i titan og er langt penere enn i sort:) Trives også med sneller som har litt mer vekt enn de to andre..

Andrevalget mitt ville blitt dryflyen. Synes diameteren på nymphen er litt knapp..

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jarle TL skrev:

Selv så synes jeg det er pent med stor og grunn spole (som DryFly og Midge), men dette er jåleri da man får mindre plass til backing.

Helt enig her . . . Dryfly og Midge er de flotteste av Trad. snellene.

På Midge får man vel knapt plass til et 3'er snøre og backing, men det går om man ikke spoler på masse backing.

På ei 5'er-stang ville Dryfly vært mitt førstevalg av de som nevnes.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte, med vel argumenterte svar.

Midge blir nok litt liten, skal jo ha 4 line på.

Etter litt tenking vill det nok være dumt å kjøpe en Nymph W til, med tanke på muligheten for å bytte/testing.

Hittil ligger Dryfly best ann F3W like etter. Nymph W utgår.

Legger inn bestilling om 3-4 timer, så er det noen flere synspunkter der ute...... kjør på.

  • (Igjen utrolig hyggelig med så god respons ppparty )
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...