Gå til innhold

En annen dag i Trøndelag


skk

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Lørdag kom godværet. Det klekket litt Aurivilli. Fisken ble ikke veid eller målt, den tok på en døgnflueklekker. Antar den bikket over kiloen.

Beklager et dårlig bilde med mobilen. Den hadde fortjent bedre :D

 

Fisken svømmer fortsatt rundt i ørretens dal.

 

Stein

post-792-13949846647214_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen fisk. :D

Spent på om dette er Sør eller Nord jeg også ja. laugh.png' alt=':lol:'>

 

Men ett tips for at det skal være størst sjanse for at fisken skal overleve;

Ikke ta den opp slik å legg den i gresset, det ødelegger slimhinnen til fisken og den kan da lett pådra seg sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen fisk. :D

Spent på om dette er Sør eller Nord jeg også ja. laugh.png' alt=':lol:'>

 

Men ett tips for at det skal være størst sjanse for at fisken skal overleve;

Ikke ta den opp slik å legg den i gresset' date=' det ødelegger slimhinnen til fisken og den kan da lett pådra seg sykdommer.[/quote']

 

Hmm ja. det gikk litt fort og var alene. Håper det gikk bra med den.

Om det skal være noen trøst så var det flere slike her. Fisket på 3 store til etterpå, som jeg ikke fikk til å ta. Sol og vindstille er ikke akkurat optimale forholde her......

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
kan du si meg hvor i sør trøndelag det var ? :D

 

Hei !

 

Beklager, men med tanke på fiskebestanden vil denne lille perlen desverre bli nedtråkket av folk og fisket ødelagt hvis jeg sa hvor det var.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur til hemmeligelva !

 

Kanon mye døgnfluer, små og store. Umuligfiskene var helt umulig.

Fisket på 5 riktig store lengre opp, men de var særdeles vanskelig. En tok til slutt flua, men satt ikke. :mad:

De stod som vanlig vanskelig til i strømrike partier i en dype kanal inne ved bredden. Eneste måte å nå de på var å kaste oppstrøms, svært vanskelig å få stripefri flyt, selv oppstrøms.

Ble noen fisker men ikke de riktig store.

Alt i alt en fin tur. Nok en gang et elendig bilde, neste gang tar jeg med kameraet. :D

 

Stein

post-792-13949846724923_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du si meg hvor i sør trøndelag det var ? :D

 

Hei !

 

Beklager' date=' men med tanke på fiskebestanden vil denne lille perlen desverre bli nedtråkket av folk og fisket ødelagt hvis jeg sa hvor det var.

 

Stein[/quote']

 

hehe forstår deg godt :D måtte bare prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i hemmeligelva.

Det klekket mygg og det vaket brukbart når jeg kom. Fisken tok på en myggklekker #16.

Så kom vinden og ødela festen. Når vinden endelig stilnet, var elva blank og død. Da dro jeg hjem.

 

Ja, da er det bare å vente igjen da, på ny tur, nye vak og nye muligheter.

 

Stein

post-792-13949846736207_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisan Stein :)

 

Skikkelig fin fisk - gratulerer med kanonfine fangster i det siste :D

 

Tror jeg må ta meg en tur dit jeg også snart, trenger litt variasjon nå 8)

 

Si fra hvis du tar turen hit på fjellet, så kanskje vi kan slå ihjel noen timer på et fint strekke eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Stein :)

 

Skikkelig fin fisk - gratulerer med kanonfine fangster i det siste :D

 

Tror jeg må ta meg en tur dit jeg også snart' date=' trenger litt variasjon nå 8)

 

Si fra hvis du tar turen hit på fjellet, så kanskje vi kan slå ihjel noen timer på et fint strekke eller to ;)[/quote']

 

Hei !

 

Desverre ikke tid til en tur til Røros nå. Starter ferien i slutten av neste uke. Blir da borte ett par uker, så en tur på hytta, før vi tar ei uke på Nordkalotten. Da blir det fisking...

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du si meg hvor i sør trøndelag det var ? :D

 

Hei !

 

Beklager' date=' men med tanke på fiskebestanden vil denne lille perlen desverre bli nedtråkket av folk og fisket ødelagt hvis jeg sa hvor det var.

 

Stein[/quote']

 

Ja, tror nok de fleste skjønner det. Slipper du ut alle de store eller tar du livet av noen av de. Ikke meningen å starte noen c&r-debatt. Det interessante er bare om elva de inneholder stedbunden fisk eller er det kanskje fisk som kommer fra noen større vann, og at det derfor er nytt innsig hvert år? Du skriver at du har fisket på noen skikkelig store, hvor store rugger tror du at du har i elva di? Ikke meningen å grave etter hvor du fisker, bare gøy å høre hvordan elva di er. Bare tanken på denne hemmelige elva de er jo inspirasjon nok for alle oss andre til gladelig å betale 15 kroner pr. liter i bensin, for så suse avgårde med de lillos på full guffe for å finne vårt egnet shangri la.

 

Gulars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg tar noen få til mat, resten slippes ut. De riktig store er over 2 kg, kanskje opp mot 3 kg, men de er det svært få av.

Noen diskusjon utover dette er jeg ikke med på. 8)

 

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...