Gå til innhold

Lite-Brite Buzzer


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen

Om fluen / fisketips:
Denne buzzeren har noe eget ved seg på grunn av vingeanleggene. Metoden kan benyttes på flere buzzere enn den som er vist her. Man kan også bruke Lite-Brite Hanks i andre farger. Opphavsmannen - Davie McPhail sier at flua også kan bindes på krok 8. På de Britiske øyene er myggene større enn her. Det finnes myggpupper som tilsvarer krok 8 her også, men 10 og mindre, er nok mer vanlig. Det er en god flue som ga meg en ørret på 1,6 for noen år siden.

//www.fluefiskesiden.no/fluedatabasen/518

Hilsen
Pål Hedenstad
(laget automatisk av Fluedatabasen)

sbs-518-1-p-p

  • Lik 14
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Lite-Brite Hanks. Det var ikke lett å finne i butikken. Jeg fant noe på Taimen i glorefarver (som jeg ikke ønsker meg) og ellers er det litt på ebay. Finnes det i noen norske butikker? Hadde ved en tilfeldighet noe angel-hair i light olive som jeg testa - veldig knot å holde på med.

McPhail har lagt ut noen videoer hvor han bruker flexifloss/uni-flexx til cheeks, det har jeg testet selv og syns jeg kom fint i mål med str 12,14 mens 16 ble knotete og 18 utenkelig (har ikke testet splitte flossen enda.) Jeg har også noe rund gjennomsiktig gummiribb i forskjellige farver jeg synes fungerte ok (bygger vel mye for små fluer dog, og komprimerer ikke på samme måte som flexx samt at farven blir dusere under resin og lakk)

Er det andre lettere tilgjengelige materialer som fungerer fint som substitutter for cheeks med tilsvarende effekt? (Jeg tenker både antron og wing-n-flash kanskje fungerer, fx)

Forøvrig veldig gøy mønster å binde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...