Gå til innhold

Guinness rekord i fluebinding


eide

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Eirik Rusten skrev:

Han har bundet flere fluer det siste døgnet enn jeg har gjort de 7 siste åra. :)

Samme her . . . Jeg bruker i snitt et kvarter pr flue når jeg binder, uansett om det er en buzzer, cdc mygg eller døgnflue.

Feste bindetråden, pusse brilleglass, ut å røyke, binde inn haletråder, vurdere hvilken dubbing, ut å røyke igjen, osv laugh

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Lars- skrev:

Samme her . . . Jeg bruker i snitt et kvarter pr flue når jeg binder, uansett om det er en buzzer, cdc mygg eller døgnflue.

Feste bindetråden, pusse brilleglass, ut å røyke, binde inn haletråder, vurdere hvilken dubbing, ut å røyke igjen, osv laugh

Hehe ;) For hver flue så må jeg lete gjennom pulten etter materialer, selv om det er samme flue som den rett før. Har ikke orden i det hele tatt :) Men så er det jo også slik at halvveis i en flue, så får jeg lyst til å binde noe annet, og sitter stort sett med hue nedi skuffer og leter etter noe. En bindesession ender opp med en pult med alt av materiale strødd utover, og 5 forskjellig ferdige fluer - ingen som jeg egentlig trenger :)

Tror jeg skal sjekke hvor mange fluer av en type jeg klarer å binde på en halvtime eller time. Presse meg selv, og kanskje for en gangs skyld produserer noe brukanes. Hvis jeg gjør dette med daddys, maur og mygg, så trenger jeg nesten ikke flere fluer i år :) 

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...