Gå til innhold

Nå kjenner jeg det kribler


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Snart er det avreise for niende gang. Selvom de bare er småfisk de får her, så viser det fiske jeg elsker. Turøperatøren er en annen enn den jeg benytter og de drar ut fra en annen strand. Nå er det bare å begynne å binde opp nye fluer. I år skal jeg fiske mest fra stranda, men det blir noen turer med  min gode kaptein Nene. Dette er avhengighets skapende. 

Baj 

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det. Dette er det små fisk på rundt 3 kilo. Det er den som er minst kresen på ballyhoo. I og med at at sardinene ikke er kommet ennå, er det en for  at  de storene peiler seg inn på ladyfish og de er for store til å etterlikne med flue. Når det skjer drar vi ladyfish etter båten. Når fisken går på den drar vi den ut å munnen på den og får den på kastehold og plasserer flua foran fisken og trekker inn som bare det akkurat som ved blue marlin fiske. Kona til en kamerat satt verdensrekord dvs vekta bånna på 60 pund og det ble verdensrekord selv om den var minst 10-15 kilo tyngre. Kampen varte 3:45. Har tatt en på 50 pund sjøl og den var mye mindre. 

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet galskapen for meg, bortsett at filmen er galt formatert, gir den et inntrykk om hva det dreier seg om. Rapport om turen  skal komme. Denne gangen har jeg med meg 3/4 av familien, så det blir "kamp" om fisketiden. Men gleder meg også til Holtefjell på hjemlige trakter.

 

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...