Gå til innhold

Linekurv


Gjest Loke

Anbefalte innlegg

Linekurver er veldig lette å lage selv! Små baljer får du kjøpt billiig både her og der, borr noen hull i bunnen som du stikker spisser fra fugemasse patroner opp gjennom, og vips...mange penger spart!

 

Men absolutt denne versjonen så veldig fin ut da. Er ikke alltid så kult å plumpe rundt med en stor balje på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv å kjøpe en linekurv, har sett på en fra Aktiv-fritid "Stripping basket", hva tror dere om en sånn sammenleggbar variant. Er jo praktisk å kunne fjerne kurven, når den ikke er i bruk?

 

Erik

post-27-13949845006566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

var i en butikk i dag og så på denne litt merkelige danske "linekurven". Skal ha en linekurv til SØ-fisket, og slipper jeg å kjøpe en "kasse" så er jeg "happy". Er det noen som nå har prøvd den, og kan si noe om den fungerer ? 399,- er jo en høy nok pris for en slik plastikkdings, men fungerer den er det jo greit.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så du på datoen her Morten? 3 År gammel tråd... ;)

 

Tips: De jeg kjenner som bruker denne, har den øverst på låret i stedet for rundt livet.

Da blir det lettere å slippe snøret rett ned på "Piggene"..

(det er svært få som drar snøret mot maven ved raske inntrekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så du på datoen her Morten? 3 År gammel tråd... ;)

 

Tips: De jeg kjenner som bruker denne' date=' har den øverst på låret i stedet for rundt livet.

Da blir det lettere å slippe snøret rett ned på "Piggene"..

(det er svært få som drar snøret mot maven ved raske inntrekk)[/quote']

 

jepp.. så datoen, men tenkte det var bedre å forsette en etablert tråd enn å starte en ny.

 

Men, funker denne, sammenlignet med for eksempel Orvis eller andre større "linekasser".. blir lina liggende, og hva med utskytingen, lett for "krøll"?

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å puste liv i gamle tråder av og til. I dette tilfellet har det feks gjort at jeg har fått testet denne flexistripperen. Selvom det er orviskurva som utgjør den delen av grunnutrustningen når jeg fisker på de sydsvenske kyster, så må jeg si at den fungerer veldig bra. Litt i strid med det jeg hadde trodd ved bare å se på den faktisk.

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg bruker denne på enhver tur og er meget godt fornøyd, var skeptisk i starten men for meg er den gull verdt. Det eneste jeg kan utsette på er hvis du vader såpass langt ut at vannet nesten overstiger flexi-stripperen. Da surrer gjerne lina seg rundt underdelen. Men det skal sies at jeg sjeldent trenger å vade såpass langt ut. For meg er dette mye mer praktisk enn en stoooor Orvis bøtte. Et must for fiskere som fisker med intermediate/synkliner evt en elv med sterk strømmende vann. Men smaken er vel som baken her også. Terningkast 5 fra meg.

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei, er det noen som har kjøpt/testet denne linekurven. Virker som et godt alternativ til Orvis sin som koster litt vel mye. Spørs bare om den blir noe rimeligere ved kjøp fra Danmark.

 

http://linekurv.dk/linekurv-27/

har den ikke selv, men jeg kan i alle fall si så mye at denne er større enn Orvisbøtta som jeg har selv.Den er ca 4-5 cm breiere, men samme "dybde" (fra magen og ut).Altså den ruver en liten tanke mere , men det gir også mulighet for å fordele skytelina mere ut over bunn (mindre sjanse for kluss).Ellers kan jeg ikke tenke meg at det skulle være noe forskjell ellers av betydning.Har i alle fall ikke hørt noe negativt om den bøtte.

 

Bor det en liten "møbelsnekker" i deg ..og du ikke har mere en ti tommeltotter ;)...kan du ganske enkelt lage en kopi av Flexistripperen.Har en kamerat som banka sammen en til meg i finèr  , i full fart, og den fungere faktisk like godt som Orvisbøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har linekurven kommet.

De var veldig raske til å levere samt at de sendte den som vareprøve å satte tollverdien til 150,- .Så altså ingen moms  ;D

Den totale prisen ble da Nok 322,-inkl porto  :D Slå den prisen!!

 

Produktet var velformet , avrunede former ingen kanter som linen kan henge seg opp i . Plasten var en positiv overaskelse fast , men veldig smidig.Det er tydelig at denne vil kunne stå for en small uten å gå i dass :).

 

Beltet var bredt , kanskje noe tynt , men meg en god spenne.

 

Bryks rapporten skal jeg komme tilbake til når bøtta er testet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også en slik linekurv. 322,-.

 

Bøtta er støpt i grønn polypropylene??! og gir et meget fint inntrykk. Som Eirik sier: beltet er litt tynt.

 

Skulle jeg ønske meg noe mer var det at kanten på linekurven hadde en avstivet U-flens på toppen.

 

Men til denne prisen - Løb og køb! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sagt det før: Jeg har testet mye unntatt Orvis bøtta, flexi stripperen fungerer utmerket.

Alle andre har fungert dårlig, hvertfall til tynn skyteline.

 

 

Er man litt "handyman" så kan man sikkert lage noe liknende ;D

 

Et tips til de som evt bruker flexi stripper eller liknende. Dra inn snøre, ta hver tredje kveil oppi bøtta.

Da forhindrer man en "klump" med snøre oppå piggene og du får en problem fri fisketur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...