Gå til innhold

Sesongen 2017


Anbefalte innlegg

Gratulerer,flott fisk. Var selv på åpninga,fiska hardt 10 timer i strekk uten hell. Dro hjem for å få litt ferskere "haill",sov et par timer og deretter til oselva. Fisket 12 timer uten hell der også. "legg ho i rør" 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bedre utover sesongen. Kaldt og mye folk der inne nå. I Oselva er det dessverre blitt slik at om man poster ett bilde av en laks på fb eller Instagram så er elva full av folk dagen etter. Da er det køfiske som gjelder..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 22.41, Jan_Haukaas skrev:

 

Starta bra for min del. Rett før fredning klokka 13:00 i Eira dro jeg på en fin laks i Sletthølen som Eira Flyfishing disponerer. Utrolig gøy å få fisk på åpningsdøgnet

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Gratulerer! Åsså på ny snelle og greier^_^

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjekt med ny snelle Jan Ingvar :) Det ble Vosso 11-13. Liker sneller med stor diameter. Lett å ta inn slakke og bremsene blir enda jevnere. De nye snellene veier så lite også at skal man ha litt balanse i stang/snelle går det veldig fint med ei stor! Guideline Vosso og den store Loop snella syns jeg er dritkule!
Legger ved bilde av femmer stanga mi, en Hardy Zenith. Den kjører jeg en DD 5000 på. Fin balanse og stor diameter. Nydelig å kjøre fisk på!

586bd9b467297e7853a75f43da5c00c9.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

To økter pr dag de to siste ukene i juni i Rauma, uten å se eller kjenne en eneste fisk. Men skam på den som gir seg, var tilbake noen dager for et par uker siden, og da fikk jeg mitt livs aller første Rauma laks.

Dette hadde jeg ventet på i 40 år, så det ble en litt beveget stund ved elvekanten, selv om den ikke var blant de største. .mista også en dagen før, så det var litt liv i elva nå litt senere på sesongen.

Måtte kakkes pga blod fra gjellene, så den gikk til forskningen. 

Så nå er det bare å håpe at gyroen er borte for godt.!! 

IMG_2011.thumb.JPG.48b9ac2e979be1c7ceadea630c578ac2.JPG

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...