Gå til innhold

Binde marflo


Dag Anderssen

Anbefalte innlegg

Hei Dag.

Jeg har hatt stor suksess med marflo på rett krok, hentet herfra: www.opstrms.com/marflo-for-stor-orret/

Bruker stort sett mørkebrun eller oransje dubbing på disse. Den oransje har gitt meg flest fisk/flest steder...

EDIT: kan legge til at jeg nå også har begynt med bodystretch i samme farge på ryggen på disse, da flua har en tendens til å se ut som en lodott etter ett par fisk har vært på den hvis ikke.

Endret av Jan Ingvar
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jan Ingvar skrev:

Hei Dag.

Jeg har hatt stor suksess med marflo på rett krok, hentet herfra: www.opstrms.com/marflo-for-stor-orret/

Bruker stort sett mørkebrun eller oransje dubbing på disse. Den oransje har gitt meg flest fisk/flest steder...

EDIT: kan legge til at jeg nå også har begynt med bodystretch i samme farge på ryggen på disse, da flua har en tendens til å se ut som en lodott etter ett par fisk har vært på den hvis ikke.

Ikke dum den der, nei :) Har alltid brukt kroker med litt bøy i (faktisk TMC 2457 & 2487), men fikk nå lyst til å teste rette kroker :)
Har testa bodystretch, men syntes den ble litt "skjør"/revna fort samt at bindetråden nærmest "kutta" den. Kan ha vært en dårlig batch, vel og merke, men i senere tid har jeg brukt Thinskin (wapsi) som ryggskjold, med stor suksess. Har ikke bundet mye i Oransje, men høres ut som om det kan være verdt et forsøk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...